بهره‌برداری از کارخانه آهن اسفنجی بافق تا سال ۱۴۰۵

مدیر طرح آهن اسفنجی با اشاره به اتمام مطالعات ژنوتکنیک زمین این طرح گفت: کارخانه آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۵ به بهره برداری خواهد رسید.

«محمد رنجبر»  اظهار کرد: عملیات تجهیز کارگاه و تکمیل خاکبرداری طرح کارخانه آهن اسفنجی بافق تا پایان آذر ماه به اتمام می رسد.

وی در خصوص میزان پیشرفت طرح ساخت کارخانه آهن اسفنجی نیز گفت: تاکنون فعالیت‌هایی نظیر ساخت جاده‌های دسترسی به سایت، مطالعات ژئوتکنیک، تجهیز کمپ کارگری، تامین زیرساخت های اولیه انرژی ، تجهیز کارگاه موقت انجام شده و امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی عملیات خاکبرداری این طرح مهم تا پایان آذرماه به اتمام برسد.

رنجبر از پایان عملیات تجهیز کارگاه کارخانه آهن اسفنجی تا چهار ماه آینده خبر داد و گفت: تجهیز کارگاه شامل ایجاد ساختمان اداری، واحدهای بچینگ، انبار ابزارآلات، کارگاه خم و برش، کارگاه جوشکاری، کانتین، تعمیرگاه، ساختمان ایمنی، انبار روباز و تامین زیرساخت‌های موردنیاز است.

وی برآورد میزان کل خاکبرداری این طرح را ۵۹۳ هزار مترمکعب اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از ۸۰ هزار مترمکعب خاکبرداری انجام شده است.

رنجبر ابراز امیدواری کرد با سرعت گرفتن فعالیت ها در بخش مهندسی و تهیه نقشه‌های خاکبرداری و فونداسیون بخش‌های اصلی کارخانه و انبارها، عملیات حداکثر تا پایان شهریور انجام شده و شرایط لازم برای عملیات بتن ریزی فراهم شود.

به گفته‌ی این مسئول، زمان انعقاد قرارداد و ساخت کمپرسورهای پروسسی، ماشین‌های HBI و رکوپراتور با نهایی‌سازی مهندس پایه آن، پایان دی‌ماه سال جاری خواهد بود.

گفتنی است؛ کارخانه آهن اسفنجی بافق با ظرفیت ۱.۷ میلیون تن تولید آهن با خلوص ۹۸ درصد، هم اکنون با سرمایه گذاری ۲۳۰ ملیلون یورو در زمینی به وسعت ۳۳ هکتار در حال ساخت است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..