رئیس کل دادگستری یزد:

انتخابات نباید به عرصه جولان عقده‌های معاندین تبدیل شود

رئیس کل دادگستری استان خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد تا انتخابات که مظهر شور و شعور ملی و عزت اسلامی است به عرصه ای برای جولان حقدها و عقده‌های معاندین تبدیل شود.

«غلامعلی دهشیری» در اولین جلسه شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در استان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اوایل سال که انتخابات پایان سال را خیلی مهم برشمردند، اظهار کرد: برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و عزتمند، همت تمام کارگزاران نظام اسلامی به ویژه متولیان امر ضرورت دارد تا راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت به عنوان چهار اصل حاکم بر امر انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان مشخص شود.

وی تصریح کرد: برابر مقررات قدیم و اصلاحات اخیر قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، وظایف هر یک از نهادها و سازمان ها و متولیان امر تعیین شده است تا انتخابات به بهترین شکل ممکن و با کمترین چالش و حاشیه انجام گیرد.

این مقام قضایی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که انتخابات را مظهر قوت و اقتدار ملی اعلام کردند، گفت: انتخابات، یک فرصت خدمت مضاعف برای نهادهای حاکمیتی است که باید در این عرصه از هم اکنون برنامه ریزی و گام بردارند.

وی کاهش و افزایش‌های حضور و مشارکت مردم در انتخابات های مختلف را یادآور شد و تصریح کرد: در یازده دوره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، کاهش و افزایش مشارکت های مختلفی رقم خورده است که باید آسیبها و فرصتهای آن مورد بررسی دقیق کارشناسان امر قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، رییس شورای قضایی استان همچنین با توجه به اصلاحات اخیر قانون و فقدان تجربه برخی از فرمانداران و بخشداران در برگزاری انتخابات بر امر آموزش و ‌آگاه سازی و مهارت مجریان و ‌ناظران تاکید کرد.

گفتنی است؛ در این نشست مدیران قضایی، نظارتی، اجرایی و اطلاعاتی به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و مقرر شد نشست آتی با هدف بررسی ، تحلیل و ریشه یابی برخی جرائم پرتکرار انتخابات گذشته برگزار شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..