دستگیری سارق بازار زرگری یزد در کمتر از یک هفته

بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب یزد از شناسایی و دستگیری سارق طلاهای یک باب مغازه زرگری در بازار یزد در کمتر از یک هفته خبر داد.

«عادل دشت آبادی» در این رابطه گفت: یک شنبه هفته گذشته (۱۵ مرداد)، حوالی بعد از ظهر در ساعت تعطیلی ظهرگاهی مغازه‌های بازار زرگری یزد، یک مغازه مورد دستبرد سارقین قرار گرفت و حدود چهار کیلو طلا به سرقت رفت.

وی افزود: با گزارش این سرقت به دادسرای یزد، مراتب جهت بررسی دقیق در دستور کار قرار گرفت و امر با مجوز قضایی به کارشناسان زبده پلیس آگاهی یزد سپرده شد.

این مقام قضایی با اشاره به دستگیری سارق در یکی از استان‌های همجوار، اظهار کرد: با صدور نیابت قضایی، سارق در استان همجوار دستگیر شد و در زمان دستگیری قریب به سه کیلو از طلاهای مسروقه نیز کشف شد.

وی به فروش بخشی از طلاها توسط سارق اشاره کرد و گفت: با تلاش مأموران آگاهی، مالخر هم شناسایی و حساب های مورد استفاده از وجوه مرتبط با طلاهای سرقتی نیز با هدف عودت وجوه، مسدود شد.

بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب یزد تصریح کرد: استفاده از دزدگیر و دوربین در کاهش سرقت تأثیر مستقیم دارد و حتی در صورت انجام سرقت توسط سارقین حرفه ای فرآیند شناسایی و دستگیری تسهیل می شود.

وی استفاده از تجهیزات امنیتی نظیر دوربین و دزدگیر را ضروری دانست و گفت:‌ علاوه بر رعایت این موازین، بازگرداندن طلاها به گاوصندوق حتی در زمان های تعطیلی کوتاه مدت نیز می‌تواند در ناکام گذاشتن سارقین اثرگذار باشد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، دشت آبادی در پایان خاطرنشان کرد: سرقت اخیر در روز روشن و در زمان تعطیلی ظهرگاهی بازار انجام شده است که نشان می دهد ضرورت دارد در اینگونه زمان ها نیز دقت و اهتمام به نکات ایمنی رعایت شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..