آغاز عملیات اجرایی طرح پیامبر اعظم یزد پس از ۳۰ سال بلاتکلیفی

شهردار یزد با اشاره به این که طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) یزد بالغ بر ۳۰ سال است که تصویب شده اما به مرحله اجرا نرسیده است، گفت: این طرح سال آینده وارد مرحله اجرایی می‌شود.

«ابوالقاسم محی‌الدینی» در خصوص سرانجام طرح عظیم بلوار پیامبر اعظم(ص)، گفت: این طرح از سال‌ها قبل در طرح جامع تفصیلی شهر یزد دیده شده که برای ایجاد آن، عرض ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر در طول بالغ بر چهار کیلومتر در نظر گرفته شده و از همان سال نیز اراضی واقع شده در طرح نیز فریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقی که افتاد این است که بالغ بر ۳۵ سال قبل، زمین‌ها و املاک مردم فریز شده و در این دو سال فعالیت دوره جدید شورای شهر و شهرداری یزد، بخش فریز شده را به ۵۶ متر کاهش دادیم که طرح آن تا پایان سال توسط مشاور انجام می‌شود.

شهردار افزود: یکی از مشکلات پیش روی این طرح، قرار گرفتن کاربری‌های شناوری است که در طرح‌های گذشته منظور شده بود برای این که بتوانیم با مردم در تملک از این زمین‌ها استفاده کنیم، بود ولی مورد موافقت قرار نگرفت و همین موضوع سبب زمان بر شدن طرح شد.

محی‌الدینی با بیان اینکه این طرح همین الان هم بیش از بودجه یک سال شهرداری و حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: در آخرین جلسه‌ای که در شورای اسلامی شهر خدمت استاندار یزد بودیم، بیان شد که با راهکارهای معمول امکان اجرای این بلوار وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: قرار شد که راهکارهای تامین نقدی مطرح شود و استاندار یزد هم قرار شد که با توجه به اینکه این طرح بسیار مهم و بزرگ است، حمایت لازم را انجام دهند لذا از سال آینده ردیف‌های اعتباری برای این طرح باز خواهد شد.

شهردار گفت: سال آینده حتی با بودجه کم هم که شده اقدام به شروع این طرح خواهیم کرد تا این طرح پس از بالغ بر ۳۰ سال، بالاخره حالت و شکل عملی و اجرایی به خود بگیرد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، محی‌الدینی در پایان افزود: البته ما معابر دیگری هم داشتیم که از سال های بسیار قبل، از جمله ۲۰ سال پیش بلاتکلیف باقی مانده است لذا تلاش داریم آنها را نیز به سرانجام برسانیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..