افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی در یزد با مصرف کودهای یارانه‌ای

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد از نقش بسزای مصرف کودهای یارانه‌ای در سال جاری جهت افزایش تولید محصولات اساسی کشاورزی استان خبر داد.

«محمد حسن زارعیان» ضمن اشاره به این که مصرف کودهای یارانه‌ای در سال جاری نقش چشمگیری در افزایش تولید داشته است، اظهار کرد: محصولات اساسی همچون گندم، جو، چغندرقند و کلزا با کیفیت بالاتر و مقدار بیشتر در سال جاری کشت و برداشت شد.

وی افزود: در سال جاری با تأمین بیش از ۳۲ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای گام بلندی برای تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی برداشته شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در سال جاری بیش از هفت هزار تن کودهای فسفاته ، پتاسه و ازته توسط کشاورزان مصرف شده است.

وی به افزایش قابل توجه محصول گندم در سال ‌جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود منابع آبی در بسیاری از مناطق استان، خوشبختانه با تغذیه مناسب گندم، شاهد افزایش چشمگیر در تولید این محصول استراتژیک نسبت به سال زراعی قبل هستیم به طوری که خرید تضمینی گندم استان از ۱۵۰۰ تن به هشت هزار تن افزایش داشته است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی یزد، زارعیان در پایان بیان کرد: یکی از مهمترین روش‌های رسیدن به خودکفایی در محصولات اساسی تغذیه مناسب گیاهی است که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ با تخصیص منابع مالی مناسب بتوانیم نیاز استان به کودهای کشاورزی را تأمین کرده و در آینده نزدیک با افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی شاهد خودکفایی در تامین کلیه نیازهای اساسی باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..