نماینده مجلس: ریل راه آهن یزد باید به خارج از شهر منتقل شود

نماینده مجلس: ریل راه آهن یزد باید به خارج از شهر منتقل شود

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خط آهن یزد را به ۲ بخش تقسیم کرده است، گفت: پیش از این نیز بارها خواستار انتقال این خط به خارج از شهر بودیم زیرا این مساله مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرد و باعث ایجاد تفاوت های فرهنگی، عمرانی و سرانه فضاهای مورد نیاز در دو سوی این ریل شده است.

به گزارش یزدی نیوز، محمد صالح جوکار در جمع مردم و مسوولان محله قاسم آباد شهرستان یزد با بیان اینکه سال ۹۲ مصوبه انتقال خط ریل راه آهن به خارج از شهر به تصویب رسیده بود، افزود: این مصوبه که خیلی اهمیت هم دارد متاسفانه تاکنون عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به اینکه اخیرا نیز دستور وزیر راه و شهرسازی برای عملیاتی کردن این پروژه را اخذ کردیم تا در زمان کنونی ریل باری به خارج از شهر منتقل شود، تصریح کرد: در حال حاضر بارهایی از داخل و خارج از استان از این مسیر عبور می کند که به جز دردسر و مشکلات، چیزی برای مردم یزد به همراه نداشته است.

جوکار با بیان اینکه برخی از مشکلات از گذشته تاکنون همچنان باقی مانده و دلیل آن نیز عدم تفویض اختیار به استان ها است، خاطرنشان کرد: اگر عزم بر حل مشکلات باشد بایستی اختیاراتی به استان ها واگذار شود تا مسوولان آن بتوانند در کنار تصمیم گیری های لازم، اقدامات خود را نیز عملیاتی کنند.

این نماینده مجلس به اهمیت حضور مسوولان در بین مردم و بررسی مسایل و مشکلات مختلف محلات مختلف اشاره کرد و گفت: در سیستم بروکراسی اداری غالبا با مشکلاتی مواجه هستیم که امورات مردم به خوبی پیش نمی رود و باید مسوولان به چنین مطالباتی رسیدگی کنند.

 

لزوم احیای قنات قاسم آباد، مشکل روشنایی محله، دفع آب های سطحی، عدم واگذاری زمین جنب راه آهن برای ایجاد پارک، اجرایی نشدن بلوار آیت الله ابوترابی، مشکل آسفالت خیابان های محله قاسم آباد، مشکل وجود اتباع و عدم وجود فضای مناسب ورزشی از جمله مشکلاتی بودند که از سوی معتمدان و مردم محله قاسم آباد یزد در این جلسه مطرح شد.

مکاتبه با مدیرکل ورزش و جوانان جهت درخواست زمین دولتی برای ایجاد فضای ورزشی در سطح محله قاسم آباد، بررسی وضعیت قنات، ارایه گزارشی از تجاوز به حریم قنات توسط هیات امنای قنات به سازمان جهاد کشاورزی و انجام پیگیری های حقوقی از سوی این سازمان، رفع مشکل آزادسازی های بلوار آیت الله ابوترابی با همکاری شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه و رفع مشکل آسفالت بلوار آیت الله خامنه ای توسط شهرداری منطقه از جمله مصوبات این جلسه بود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار جمعیت دارد که حدود ۷۰ درصد آن در شهرستان یزد زندگی می‌کنند.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..