امام جمعه یزد:

داوطلبان انتخابات رضایت خداوند را مدنظر قرار دهند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان این که دشمن به دنبال غفلت جامعه از یاد خداوند است، شرط موفقیت در کارها را حرکت در مسیر الهی و کسب رضایت خداوند خواند و گفت: کسانی که پا در میدان رقابت انتخابات می‌گذارند، رضایت خداوند را مدنظر قرار دهند تا در فعالیتشان موفق باشند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در خطبه‌های نماز جمعه بیستم مردادماه شهر یزد که در مسجد ملا اسماعیل برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام سجاد علیه السلام بنا به روایتی، اظهار کرد: امام سجاد علیه اسلام بعد از واقعه کربلا و گذراندن دوران اسارت، به مدت ۳۵ سال دوران سخت امامت در دوره بنی امیه را سپری کردند.

وی گفت: امام سجاد علیه اسلام دو اقدام اساسی در جهت حفظ دین نبی اکرم(ص) و بصریت افزایی در جامعه انجام دادند؛ یکی از طریق دعاها و مناجات‌ها برای آماده سازی دلها جهت سوق یافتن به خدا و دیگری با گریه بر پدر شهید خود اباعبدالله حسین علیه السلام که مردم را متوجه ظلم بنی امیه می‌کرد.

وی با بیان این که امروز نیز نیازمند تلاش برای مقابله با خدعه دشمن جهت دور کردن دلهای مؤمنان از خدواند با اقداماتی مانند هتک حرکت به قرآن کریم و بی‌تفاوت کردن جامعه نسبت به عفاف و حجاب هستیم، افزود: دشمن همت کرده تا مردم را نسبت به وظایف دینی خود در جامعه بی‌توجه کند تا نسبت به اتفاقات جامعه بی‎تفاوت کند.

امام جمعه یزد با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای جامعه خود براساس سیرت و عملکرد امام سجاد علیه السلام، عنوان کرد: باید یاد خداوند را در دل مسلمین تقویت کنیم چرا که خداوند در قرآن کریم وعده داده با یاد خداوند توسط بندگان، خداوند نیز بندگانش را در می‌یابد.

وی بر لزوم تغییر سبک زندگی در راستای هدف عالیه زندگی یعنی قرب الهی تاکید کرد و گفت: کسانی که در عرصه رقابتی انتخابات حضور می‌یابند باید برای خدا و هدف واقعی زندگی به میدان انتخابات ورود کنند که در این صورت خداوند نیز آنها را یاری خواهد کرد.

آیت الله ناصری با تاکید بر پرهیز از حزب گرایی در انتخابات، گفت: باید راه امام راحل(ره)‌ و افرادی مانند سردار سلیمانی را در عملکردمان دنبال کنیم تا همانند آنها با کسب رضایت خداوند، در امورمان موفق و پیروز باشیم.

وی گفت: اگر خود را در محضر خداوند ببینیم دیگر حتی گران فروشی و ظلم به بندگان خدا نیز نخواهیم کرد و جامعه به سمت پیشرفت حرکت خواهد کرد.

امام جمعه یزد در بخش پایانی سخنانش با اشاره به نقش صنایع کوچک در اشتغالزایی و خودکفایی کشور، گفت: باید در صنایعی مانند پوشاک و خوراک دام به خودکفایی برسیم و این با حرکت انقلابی مسئولان محقق خواهد شد که خوشبختانه در استان یزد اقداماتی در حال انجام است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..