مدیر صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان یزد:

خدمات صندوق بیمه کشاورزی موجب اعتمادسازی و تحقق عدالت اجتماعی می‌شود

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: تبیین خدمات صندوق برای جامعه هدف شاهد اعتمادسازی و تحقق عدالت اجتماعی در سطح جامعه می شود.

«محمدجواد رحیمی نسب» در دیدار با «محمدرضا صباغیان» نماینده مردم شهرستان‌های بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه، خاتم و مروست در مجلس شورای اسلامی با بیان این که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک فرصت ایده آلی است برای اقشار جامعه که توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است، به تشریح خدمات و مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر و همچنین سطوح درآمدی و ارائه گزارشی از اهم اقدامات، برنامه‌ها و فعالیت‌های صندوق در سطح استان یزد پرداخت.

وی امکان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر را یک نعمت دانست و اظهار کرد: کلیه افراد فاقد بیمه اجتماعی که مرتبط با جامعه هدف صندوق هستند می‌توانند با پرداخت کمترین هزینه در این صندوق از یک مستمری و انتقال سوابق بیمه‌ای و کمک دو برابری دولت بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه استان در ادامه گزارشی از آمار بیمه شدگان و مستمری بگیران حوزه انتخابیه ارائه کرد و افزود: نهادها و ارگانهای مرتبط با جامعه هدف صندوق می توانند در بسط و گسترش بیمه اجتماعی نقش مؤثری داشته باشند لذا هرچه خدمات و مزایای صندوق برای جامعه هدف تبیین شود شاهد اعتماد سازی و تحقق عدالت اجتماعی در سطح جامعه و افزایش ضریب نفوذ بیمه ای در سطح استان خواهیم بود.

رحیمی نسب در پایان نیز از نماینده مردم در مجلس خواستار همکاری و تعامل و حمایت بیشتر دستگاه های اجرائی حوزه انتخابیه از صندوق جهت گسترش بیمه اجتماعی شد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر استان، «محمدرضا صباغیان» چالش ها و مشکلات موجود در روستاییان و عشایر را عدم بی اعتمادی مردم نسبت به بیمه‌های اجتماعی نام برد و گفت: مردم شناخت چندانی نسبت به صندوق ندارند لذا باتوجه به اینکه با حمایت های دولت این صندوق فرصت بسیار مناسبی برا افراد کم درآمد ایجاد کرده است، جهت شرکت در کارگروه توسعه شهرستان و کارگروه توسعه دهستان از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر در رابطه با مسائل بیمه ای دعوت می شود.

صباغیان ادامه داد: دفتر نماینده آماده هرگونه همکاری و پذیرش نقطه نظرات در جهت بهبود روند افزایش ضریب نفوذ بیمه ای و تبیین و اطلاع رسانی مستلزم اعتمادسازی است بنابراین در سفرهای شهرستانی نماینده از مدیر صندوق جهت همراهی دعوت و در صورت امکان احکام مستمری بگیران اعطا شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..