تجهیز ۹۷ درصد از چاه‌های کشاورزی خاتم به کنتور هوشمند

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد، از تجهیز ۹۷درصدچاه‌های کشاورزی و ۶۴درصد چاه‌های صنعتی خاتم به کنتور هوشمند خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، محمد مهدی جوادیان زاده، در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خاتم که در راستای رویداد آبی این شهرستان برگزار شد با تاکید بر اینکه در مجموع بر روی ۲۹۹ حلقه چاه در شهرستان خاتم کنتور هوشمند نصب شده است، گفت: در این شهرستان ۹۷ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۶۴ درصد از چاه‌های صنعتی مجهز به کنتور هوشمند شدند که با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال باقی مانده این چاه‌ها نیز به کنتور هوشمند مجهز خواهند شد.
وی افزود: در دشت‌های هرات و چاهک – شهریاری سالیانه ۴۸ و ۹۷ سانتیمتر افت سطح آب وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ سطح افت آب در دشت چاهک – شهریاری یک متر و بیست سانتیمتر بوده است، افزود: با تدابیر اندیشیده شده و مدیریت مصرف و نصب کنتور‌های هوشمند از افت بیشتر سطح آب در این شهرستان جلوگیری شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با اشاره به اینکه میزان بارندگی در شهرستان خاتم نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته افزایش داشته است، ابراز کرد: میزان کل بارش در شهرستان خاتم تا اول مرداد سالجاری ۱۴۲ میلیمتر بوده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد ابراز کرد: برای راه اندازی صنعت‌های کم آبخواه در شهرستان خاتم هیچ مشکلی وجود ندارد و صنایع با مصرف زیر ۲۵ متر مکعب در شبانه روز امکان تخصیص وجود دارد.

علی اکبریان فرماندار شهرستان خاتم نیز دراین نشست با بیان اینکه کشاورزی هویت و اصالت مردم این شهرستان است، گفت: شغل حداکثر مردم این شهرستان کشاورزی است و معیشت مردم این منطقه به کشاورزی گره خورده است.

وی افزود: مدیریت مصرف آب و افزایش بهره وری از سوی کشاورزان شهرستان خاتم در حال انجام است، ولی پیشرفت کشاورزی برای همه مردم و مسئولان شهرستان بسیار مهم است.

در ادامه رویداد آبی شهرستان خاتم، مدیرعامل و معاون حفاظت از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با کشاورزان این شهرستان دیدار و دستوراتی در راستای رفع مشکل کشاورزان صادر کردند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..