رییس دانشگاه آزاد اسلامی مهریز:

تکمیل دانشگاه آزاد مهریز یزد ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز دارد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مهریز یزد گفت: برای تکمیل ساختمان آموزشی، اداری این دانشگاه ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه مورد نیاز است تا این طرح نیمه تمام تکمیل شود.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر سیدمحمد حسینی همت آبادی در نشستی با خبرنگاران شهرستان افزود: عملیات ساخت ساختمان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مهریز از ۱۰ سال پیش آغاز و تاکنون با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ میلیارد ریال در این طرح هزینه شده است.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت این مجموعه به دلیل نبود بودجه تعطیل شده است، ادامه داد: همکاری بخش خصوصی و خیران در کنار حمایت و همراهی دولت برای ساخت این مرکز ضروری است که امیدواریم برای جلوگیری از تخریب بخش‌های احداث شده اقدامات لازم صورت گیرد.

حسینی با تاکید بر تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با بخش صنعت برای تامین نیروهای متخصص مورد نیاز در شهرستان اظهار داشت: هم‌اکنون در این زمینه وضعیت خوبی در شهرستان وجود ندارد.

حسینی بیان کرد: برای حل مشکل و برقراری ارتباط مناسب بین دانشگاه و صنعت تاکنون جلسات و رایزنی‌هایی انجام گرفته ولی نتیجه بخش نبوده است، باید بخش صنعت و معدن بیش از گذشته ارتباط خود را با دانشگاه که دارای ظرفیت‌های خوبی است، برقرار کند.

این مسئول گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که بزودی در شهرستان توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود، تور صنعت گردی است که نقش مهمی در کمک به صنایع دارد و ایجاد رشته‌های جدید بر اساس نیاز صنایع و حوزه های دیگر از برنامه‌های مهمی است که امسال با همکاری دانشگاه در مهریز اجرایی می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مهریز اظهار کرد: هم‌اکنون ۲۲۵ دانشجو از مقطع کاردانی تا ارشد که همگی بومی شهرستان مهریز هستند و ۳۰ درصد آنها بانوان را بانوان تشکیل می دهند در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و برای ایجاد مقطع دکتری در رشته برق تقاضای لازم ارائه شده که امیدواریم با موافقت با این درخواست ، دانشجویان علاقه مندان امکان ادامه تحصیلات تکمیلی را در این واحد پیدا کنند.

حسینی یادآور شد: برای تحقق اهداف ترویج ازدواج و جوانی جمعیت، دانشجویانی که برای این امر مقدس اقدام کنند یک ترم شهریه آنان رایگان می‌شود.

وی گفت: تا به حال پنج هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه از ابتدای تاسیس از مقطع کاردانی تا کارشناسی ارشد دانش آموخته شدند.

 

وی افزود: در مهریز ۲ مدرسه سماء که زیرمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است فعالیت دارد که حدود ۵۰۰ دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند و کمبود فضای آموزشی مناسب جزو مهمترین مشکلات در ارتباط با مدارس سماء است که با حمایت خیران و مسئولان قابل حل است.

در پایان از خبرنگاران شهرستان با اهدای لوح یادبود قدردانی شد.

در مهریز سه مرکز آموزش عالی با حدود چهار هزار دانشجو فعال است.

مرکز این شهرستان با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..