۲۵۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد از اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در شهرستان‌های مختلف استان یزد خبر داد.

محمد رجبی  در ستاد استانی گرامیداشت سی و ششمین سالروز آغاز دفاع مقدس و سومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد از اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه در استان خبر داد و اظهار داشت: همه برنامه‌ها علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌های استان نیز برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این هفته، روژه نیروهای مسلح است که در ۳۱ شهریور برگزار می‌شود و این رژه در واقع نمایش قدرت، توان و دانش نظامی در استان‌های مختلف کشور است.

رجبی با اشاره به اینکه این رژه هر سال توسط یکی از نیروهای نظامی تدارک دیده می‌شود و امسال در سطح ملی برگزاری رژه بر عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: از آنجا که استان یزد ارتش ندارد، این رژه توسط سپاه الغدیر استان یزد و نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد همچنین از برپایی نمایشگاه در موقعیت شهید رجایی در طول هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این برنامه حضور پیدا کردند.

رجبی ادامه داد: برگزاری جشنواره «ایران وطن من» با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پاسداشت سربازان در همه پادگان‌ها و مراکز آموزشی و خدمتی، همایش پیاده‌روی خانوادگی، غبارروبی از مزار شهدا، برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، برگزاری صبحگاه مشترک و… از دیگر عناوین برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس است.

وی همچنین از نواخته شدن زنگ مقاومت در نخستین روز از بازگشایی مدارس خبر داد و اظهار داشت: این مراسم در روز سوم مهرماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رجبی ادامه داد: بازسازی اتاق شهدا و معراج شهدا با محوریت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد، بازسازی و پشتیبانی مردم در قلعه خیرآباد و… نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس در استان یزد است.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..