آغاز طرح جهاد روشنایی در اردکان

در راستای کمک به تولید برق و کسب درآمد برای خانواده ها، طرح جهاد روشنایی در اردکان آغاز شد.

سرهنگ سید الله امامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان ، با بیان این‌که طرح جهاد روشنایی در راستای ماموریت محوله به بسیج سازندگی در سطح کشور در حال انجام است، اظهار کرد: این طرح در راستای کمک به تولید برق و کسب درآمد برای خانواده ها اجرا می شود.

وی افزود: در شهرستان اردکان بیش از صد نفر متقاضی این طرح ثبت نام کرده اند که بصورت مرحله ای نصب پنل های خورشیدی در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ امامی گفت: این طرح در شهرستان اردکان به همت بسیج سازندگی و با همکاری مسئولین و مشارکت خوب مردم اجرا می‌شود و در این مرحله نصب پنل‌های خورشیدی برای ١۵ خانواده اردکانی در دستور کار است که به تدریج نصب و راه اندازی این پنل‌ها برای همه خانواده‌های ثبت‌نام شده انجام خواهد شد.

علی کاظمی، مدیر شرکت هوشمند پرتو توان نیز در این زمینه تصریح کرد: ارائه تسهیلات جهت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی به همت بسیج سازندگی در حال انجام است که مبلغ ١٣٠ میلیون تومان تسهیلات در اقساط ٧ و ٨ ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با بیان این‌که یک نیروگاه پنج کیلو وات اگر بصورت صحیح نصب شود ماهیانه بین ٢ الی ٢/۵ میلیون تومان درآمد دارد، افزود: مهمترین وظیفه متقاضیان ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی را حفظ و نگهداری پنل‌ها، انجام بازدیدهای دوره ای، نظافت سامانه‌ها و کنترل میزان انرژی تولیدی دانست.

مدیر شرکت هوشمند پرتو توان گفت: پنل‌های استفاده شده در این طرح دارای ٢۵ سال گارانتی است که روزانه حدود ٣٠ الی ٣۵ کیلو وات ساعت برق تولید می‌کند.

منبع:خبرگزاری فارس

بخش نظردهی بسته شده است..