مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد: مسوولان پاسخگوی مطالبات قانونی خبرنگاران باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: مسوولان با سعه صدر پاسخگوی مطالبات قانونی و انتقادات دلسوزانه و سازنده خبرنگاران رسانه‌های گروهی در استان باشند.

به گزارش یزدی نیوز، “احسان عابدی” در جمع خبرنگاران شهرستان مهریز یزد با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رسانه افزود: پاسخگویی مسوولان به مطالبات و انتقادات برحق و دلسوزانه خبرنگاران بسیار امیدآفرین و اعتمادبخش است و باید سرلوحه همگان قرار گیرد.

وی به نقش و جایگاه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: پذیرش سوالات و انتقادات و پاسخگویی به آنها جزو وظایف مهم مدیران اجرایی است.

این مسوول بیان کرد: نباید برای هیچ خبرنگاری به دلیل انتقاد دلسوزانه در جامعه مشکلی ایجاد شود و همه مطالبات خود را دقیق و عالمانه مطرح کنند.

وی بیان کرد: یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری در جامعه اسلامی با حضور و فعالیت خبرنگاران و اطلاع رسانی آنها رقم می‌خورد.

عابدی تاکید کرد: خیلی از گره‌های ذهنی اقشار مختلف مردم با تلاش و اقدام به موقع و مناسب خبرنگاران و پاسخگویی مدیران گشوده می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش افزایی و همچنین به روز رسانی مطالب توسط خبرنگاران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: در سالجاری برای ارتقای دانش خبرنگاران ۱۲ کارگاه آموزشی با حضور مدرسان برتر کشور با موفقیت و استقبال خوب در استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد: مسوولان پاسخگوی مطالبات قانونی خبرنگاران باشند+فیلم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: تربیت خبرنگاران متخصص در رشته‌های مختلف از جمله موارد مهمی است که باید در استان بیش از گذشته به آن توجه خاص و به جد رسیدگی شود.

همچین محمدرضا دهقان نیری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز و کاظم سبحان زاده مسوول کانون خبرنگاران و هیات اندیشه ورز بسیج شهرستان در خصوص وضعیت اصحاب رسانه و مطالبات و مشکلات آنها مطالبی ارائه کردند.

مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۱۵ خبرنگار دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..