مدیرکل زندان‌های یزد عنوان کرد:

۱۵۰ میلیارد ریال حقوق به خانواده زندانیان یزد پرداخت شد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی یزد گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال حقوق در قبال اشتغال زندانیان به خانواده آنها در یکسال گذشته در استان پرداخت شده است.

به گزارش یزدی نیوز، “رضا مقبلی” در بازدید از دفتر ایرنا یزد و در نشستی با رییس و خبرنگاران این خبرگزاری با اشاره به اینکه یزد در زمینه اشتغال زندانیان در رتبه سوم کشور قرار دارد افزود: ۷۲۰ نفر از زندانیان زیرپوشش در کارگاه‌ها و واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی اشتغال دارند.

وی به اهمیت ایجاد زمینه اشتغال زندانیان و کمک به خانواده‌های آنها به عنوان یک موضوع مهم اشاره کرد و ادامه داد: در قالب تبصره ۱۸ به کارفرمایانی که برای اشتغال زندانیان همکاری کنند در مجموع یک‌هزار میلیارد تومان وام پیش بینی که به آنها پرداخت می‌شود.

این مسوول بیان کرد: این وام که باز پرداخت آن هفت ساله و سود آن فقط چهار درصد است نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی مددجویان دارد.

وی تاکید کرد: در سالجاری ۳۳ سری جهیزیه به ارزش هرکدام یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به خانواده زندانیان زیرپوشش در استان توزیع شد.

مقبلی با بیان اینکه ۳۵ دستگاه در امور مختلف برای کمک به مددجویان و تحقق اهداف در زندان‌های استان همکاری دارند و این برنامه تقویت می‌‍شود افزود: هم‌اکنون خانواده ۷۳۵ زندانی زیرپوشش خدمات مختلف دریافت می‌کنند و ارتقای خدمات بیشتر به آنها پیگیری می‌شود.

 

وی بیان کرد: بازدید قضات از زندان‌ها در سال‌جای برای انجام وظایف نسبت به مدت مشابه ۴۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی یزد افزود: در این مدت با اجرای طرح‌های مختلف و اعمال سیاست‌های لازم توسط دستگاه قضا در استان یزد شاهد کاهش ۲۴ درصدی جمعیت کیفری زندانیان هستیم.

وی به اهمیت و نقش خبرنگاران در حوزه‌های مختلف به خصوص اطلاع رسانی اشاره کرد و تقویت آن را در سالجاری و ارتباط با زندان‌های یزد خواستار شد.

مقبلی گفت: خبرنگاران با تهیه خبرها و گزارشات مناسب مردم را در جریان امور مختلف قرار می‌دهند و باید رسالت خطیر خود را در استان پیگیری کنند.

همچنین کاظم شاملو رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران- مرکز یزد با ارائه گزارش و برنامه‌های این مرکز و بیان اهمیت و نقش اطلاع رسانی، همکاری با دستگاه‌های اجرایی را مورد تاکید قرار داد.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و حدود چهار هزار زندانی دارد و روز ۱۷ مرداد توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت شهادت محمود صارمی از خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..