فرماندار بافق:

مدیران با خدمت‌ به مردم، تاثیر خود در جامعه را نشان دهند

فرماندار شهرستان بافق با تاکید بر پرهیز از هرگونه ایجاد شائبه با توجه به در پیش بودن انتخابات، تاکید کرد: یک مدیر باید تاثیر خود در جامعه را به وسیله خدمتی که برای مردم انجام می‌دهد، نشان دهد.

«ابوالقاسم دهقان» در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور امام جمعه و مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، خاطرنشان کرد: بافق سرشار از خبرنگاران دغدغه ‌مند، تاثیرگذار و خوبی است که مشتاقانه برای انعکاس فعالیت‌ها، خدمات‌ و پیشرفت‌های صورت گرفته تلاش می‌کنند.

وی افزود: یک خبرنگار باید «دقت، صحت و سرعت» را محور کار و فعالیت خود قرار دهد و رسانه‌ی افراد، نهادها و جریان‌های سیاسی نباشد بلکه با انتشار اخبار مرتبط، رسالت اطلاع رسانی خود را انجام دهد.

فرماندار در ادامه با اشاره به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید ضمن استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود و برگزاری هر چه بهتر انتخابات، مانع ایجاد مسائل و موضوعات شائبه‌ برانگیز شوند.

وی پرهیز از هرگونه اقدامی که منجر به ایجاد شائبه در موضوع انتخابات شود را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: یک مدیر تاثیر خود در جامعه را باید به وسیله خدمتی که برای مردم انجام می‌دهد، نشان دهد و هیچ دستگاهی درباره مسائل و موضوعات انتخاباتی نباید به گونه‌ای اقدام کند که در معرض اتهام و تخلفات انتخاباتی قرار گیرد.

وی به فرا رسیدن هفته دولت نیز اشاره و اظهار کرد: هفته دولت در حقیقت فرصتی است تا مسئولان مروری داشته باشند بر کارنامه یک ساله خدمت خودشان و گزارشی از عملکرد خود را به مردم ارائه دهند لذا انتظار می‌رود تمام مدیران، گزارش اقدامات و عملکرد واقعی خود را به فرمانداری ارائه کنند تا پس از جمع‌بندی به صورت کلی جهت آگاهی بخشی و امیدآفرینی به اطلاع مردم برسد.

حجت الاسلام «رضا سعادت‌فر» امام جمعه بافق هم در این نشست با اشاره به این که دولت مردمی یعنی دولت صادق، مهمترین اولویت دولت مردمی را پاسخگویی صریح و آشکار به مردم دانست و افزود: زمانی که مردم و نهادهای مردمی از ارکان اصلی دولت مردمی باشند، تعالی و پیشرفت جامعه بشری نیز تضمین می‌شود.

وی افزود: برخلاف نگاه و تفکر ما که مطالبه را مشکلات اقتصادی دیدیم، اکثر مطالبات خدماتی بود و این مهم ما را موظف می‌دارد که ارائه خدمت را فراموش نکنیم و در بحث اطلاع رسانی خدمات، مطابق انتظارات عمل کنیم.

وی گفت: بنده به عنوان یک خدمتگزار مردم، وظیفه بیان عملکردها را دارم و انجام کار به عهده شماست تا نگذاریم به جایگاه و احترام ارباب رجوع و مردم بخصوص خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران که به گردن ما دِین دارند، خدشه‌ای وارد شود.

«سید یحیی حسینی» سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان هم در این نشست گفت: با توجه به اجرای طرح تابستانه مهارت، برای اولین بار پذیرش و آموزش کارآموزان در دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۴ و ۱۵ تا ۱۸ سال، بیش از ۲۵ دوره آموزشی درحوزه برادران در رشته‌های برق، صنایع خودرو و تراشکاری و در حوزه خواهران در رشته‌های صنایع پوشاک، صنایع دستی و صنایع غذایی با حضور ۴۵۰ نفر کارآموز در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: مقدمات برگزاری آزمون کارت هوشمند رانندگان به صورت تئوری و عملی نیز در شهرستان برگزار خواهد شد.

«علیرضا ایزدی» رئیس دادگستری بافق هم با اشاره به افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مشکلات فرهنگی و خانوادگی در بافق، گفت: با توجه به این آمار باید توجه ویژه‌ای به مسائل خانواده اعمال شود.

وی با اشاره به این نکته که یک شهر، زمانی پویا است که به مسائل خانواده توجه ویژه شود، افزود: در شهرستان بافق سن ازدواج بسیار پایین است و چون آموزش‌های لازم قبل از ازدواج ارائه نشده، متاسفانه زوجین در اوایل ازدواج زود با مشکل مواجه می‌شوند که امیدواریم با یک برنامه‌ریزی خوب در سطح شهرستان شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..