دولت سیزدهم ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در یزد پرداخت کرد

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به هفت هزار و ۵۰۰ متقاضی در این استان پرداخت شده است.

به گزارش یزدی نیوز”محمد غفوریان”  در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش سقف تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن افزود: براساس مصوبه چندماه اخیر، سقف این تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومان در تمامی شهرهای کشور به صورت یکسان تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این تسهیلات نهضت ملی مسکن در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و در شهرستان ها ۳۰۰ میلیون تومان بود.

وی به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد اشاره کرد و گفت: دوره بازپرداخت آن بدون احتساب دوره مشارکت ۲۰ ساله است.

غفوریان با بیان اینکه استان یزد از استانها پیشرو در ساخت نهضت ملی مسکن است تصریح کرد: ۹۶ درصد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در استان از سوی بانک مسکن صورت می گیرد.

وی از افزایش ۲ برابری وام خرید مسکن با اوراق نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: سقف تسهیلات انفرادی در شهر یزد ۳۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرستانها ۲۴۰ میلیون تومان است و برای زوجین مجموعا ۸۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که از این میزان ۶۴۰ میلیون تومان آن ۱۲ ساله و ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات جعاله و پنج ساله است.

وی در ادامه گفت: تقویت و پیشبرد نهضت ملی مسکن مستلزم تقویت بنیه بانک متولی است .

۲۲ شعبه بانک مسکن در استان یزد فعالیت می کنند.

حدود ۱۲۵ هزار و ۶۶۳ خانوار در طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۶ هزار و ۵۱۷ متقاضی تایید نهایی شدند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..