اصولگرایان قادر به تشکیل یک جلسه نیستند

no-thumbs

نایب رییس فراکسیون «مستقلین ولایی» با اشاره به انتشار فهرست کامل اعضای این فراکسیون در آینده نزدیک، گفت: اصولگرایان نمی‌توانند فراکسیون خود را تشکیل دهند و توانایی تشکیل یک جلسه هم ندارند و به این دلیل که نمی‌توانند فراکسیون خود را تشکیل دهند، از دیگران ایراد می‌گیرند.

به گزارش یزدی نیوزغلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به اظهارات یکی از اعضای فراکسیون ولایت مبنی بر توافق لاریجانی و فراکسیون‌های ولایت و مستقلان درخصوص عضویت همزمان اعضا در هر دو فراکسیون، اعلام کرد: این گفته به هیچ‌عنوان صحیح نیست، چرا که بنابر اساسنامه فراکسیون مستقلان که از این پس با نام «مستقلان ولایی» فعالیت خواهد کرد، حضور اعضا در دیگر فراکسیون‌ها بلامانع است، اما عضویت آن‌ها در فراکسیون‌های سیاسی غیر از فراکسیون مستقلان، غیرقانونی است.

در فراکسیون «مستقلان ولایی» کاری به لاریجانی نداریم

او تصریح کرد: به‌طور کلی ما در اساسنامه فراکسیون مستقلان، هیچ کاری به کار آقای لاریجانی نداریم. اگر اصولگرایان توانایی دارند، فراکسیون خود را تشکیل دهند. اصولگرایان نمی‌توانند فراکسیون خود را تشکیل دهند و توانایی تشکیل یک جلسه هم ندارند و به این دلیل که نمی‌توانند فراکسیون خود را تشکیل دهند، از دیگران ایراد می‌گیرند.

نایب رییس فراکسیون «مستقلان ولایی» با بیان این‌که هیچ اساسنامه‌ای نمی‌تواند مانع از حضور یک نماینده در جلسه‌های مجلس شود، یادآور شد: آن‌چه در اساسنامه فراکسیون مستقلان مورد تاکید قرار گرفته، این است که هیچ‌یک از اعضا حق ندارند به عضویت هیچ‌یک از فراکسیون‌های سیاسی دیگر درآیند.

انتشار فهرست کامل اعضای فراکسیون «مستقلان ولایی»

نماینده مردم رشت در مجلس دهم تصریح کرد: در آن جلسه، بحث کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اولاً درخصوص این‌که  اعضا حق عضویت همزمان در دیگر فراکسیون‌ها را ندارند، اصرار داریم و اگر کسی در دیگر فراکسیون‌ها عضویت داشته باشد، عضویت او را در فراکسیون «مستقلان ولایی» لغو می‌کنیم؛ در ثانی، به‌زودی فهرست کامل اعضای فراکسیون «مستقلان ولایی» را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

اعضای «مستقلان ولایی»‌ حق ندارند در به‌عضویت «ولایت» درآیند

عضو هیات رییسه فراکسیون «مستقلان ولایی» خاطرنشان کرد: به هر حال، نمی‌توانیم از یک نماینده بخواهیم که در فلان جلسه فراکسیونی شرکت نکن، چرا که به هر حال، امکان دارد فلان وزیر کابینه در آن جلسه حضور داشته باشد و نماینده بعضاً موظف است، بی‌توجه به مسائل سیاسی، بخاطر حل مشکلات موکلان خود در حوزه‌ انتخابیه در آن جلسه شرکت کند و مذاکرات لازم با مسئولان را انجام دهد. بنابر این، حرف ما این است که اعضا حق دارند در جلسه‌های دیگر فراکسیون‌ها شرکت کنند، اما حق ندارند به عضویت آن فراکسیون درآیند.

تشکیل شورای‌عالی فراکسیون‌ها متناسب به وزن سیاسی هر فراکسیون

او با بیان این‌که اصولگرایان قادر به تشکیل فراکسیون نیستند، گفت: در صورتی که اصولگرایان بالاخره موفق به تشکیل فراکسیون ولایت شدند و هیات رییسه خود را انتخاب کردند، می‌توانیم متناسب با وزن هر فراکسیون، شورای‌عالی فراکسیون‌ها را با حضور نمایندگان مستقلان، ولایت و حتی فراکسیون امید، درصورتی که تمایل داشته باشند، تشکیل خواهیم داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: متاسفانه شاهد هستیم که دوستان اصولگرا به این دلیل که هنوز موفق به تشکیل فراکسیون نشده‌اند، برای این‌که حیثیت سیاسی خود را حفظ کنند، چنین مسائلی را مطرح می‌کنند.

او گفت: سوال ما این است که عضوگیری فراکسیون ولایت چگونه انجام می‌شود، اساسنامه این فراکسیون کجاست و کجا تصویب شده و مهمتر از این‌ها، اسم این فراکسیون در کدام مجمع به تصویب رسیده است؟

گلایه مکرر جعفرزاده ایمن‌آبادی از لاریجانی

این نماینده مردم رشت در مجلس دهم همچنین در پاسخ به سوالی درباره گلایه اخیر او از لاریجانی به دلیل نام نبردن از فراکسیون مستقلین در جلسه‌ای که با حضور برخی از اعضای فراکسیون ولایت و مستقلین برگزار شد، گفت: آقای لاریجانی پس از آن‌که گلایه ما به گوش آقای لاریجانی رسید، پیغام فرستادند که در ابتدای جلسه از فراکسیون مستقلان نام برده بودند و از آن‌جا که ما با تاخیر به جلسه رسیدیم، در جریان قرار نگرفتیم. البته ما تاخیر چندانی هم نداشتیم اما ایشان می‌فرمایند که از فراکسیون ما هم نام برده‌اند که البته انتظار ما این بود که در جمع‌بندی نهایی به حضور اعضای فراکسیون مستقلین اشاره کنند.

عنوان «ولایت» در کدام نشست مجمع عمومی مصوب شده است؟!

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان تصریح کرد: درصورتی که فراکسیون ولایت موفق به پیشبرد کار تشکیلاتی و فراکسیونی خود نشود و فاقد اساسنامه باشد، اجازه نمی‌دهیم در شورای‌عالی فراکسیون‌ها حضور داشته باشند. چرا که ما شورای‌عالی را تنها با فراکسیون‌ها رسمی و قانونی که عضوگیری کند، مجمع تشکیل دهد و اساسنامه خود را به تصویب برساند، همکاری می‌کنیم و درصورتی که فراکسیونی توانی طی فرآیندهای قانونی نداشته باشد، با آن‌ها همکاری نمی‌کنیم.

بخش نظردهی بسته شده است..