انجمن تخصصی گردشگری سلامت در استان یزد راه اندازی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد از راه‌اندازی انجمن تخصصی گردشگری سلامت در استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز ، ” احمد آخوندی ” در نشست این انجمن با بیان اینکه برنامه گردشگری سلامت استان ذیل برنامه‌های یزد نوین تدوین‌شد افزود: سند تحولی گردشگری سلامت با رویکرد جذب گردشگران خارجی تا افق ۱۴۰۵ در قالب ۱۴ برنامه و حدود ۸۹ پروژه دیده شده است.

وی با اشاره به ضرورت شکل‌گیری انجمن گردشگری سلامت در استان ادامه داد: انجمن تخصصی گردشگری سلامت در استان به‌عنوان یک اولویت با عضویت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های عملیاتی شروع شود افزود: این برنامه‌ها به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ابلاغ شده و با فعالیت کارگروه‌ها و تعیین متولی هر بخش فعالیت‌ها پیش برده خواهد شد.

آخوندی تصریح کرد: الگوی عملیاتی راهبردی گردشگری سلامت استان در سطح ملی مدون شده، لذا برنامه‌های تدوین شده باید به مرحله بروز و ظهور برسد، وظایف هر دستگاه و نقش بخش خصوصی نیز کاملاً مشخص است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها در سطح ملی با چهار دستگاه تنظیم شده است گفت: گردشگری سلامت چهار ضلع دارد، ورود گردشگر توسط اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، حوزه امنیت گردشگران با اداره‌کل اطلاعات، صدور ویزا با وزارت امور خارجه و بحث درمان نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می‌شود و بقیه اعضا همراه‌کننده در این برنامه هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: طبق مباحث مطروحه در شورای توسعه گردشگری استان ضرورت دارد تا برنامه‌ریزی لازم برای سامان‌دهی گردشگری سلامت داخلی در شهر یزد صورت پذیرد.

کمیته مشترک گردشگری سلامت استان ذیل شورای راهبری گردشگری سلامت کشور با موضوع تشریح فرآیندها و تبیین برنامه تحولی گردشگری سلامت استان با حضور دستگاه‌های عضو کمیته و جمعی از فعالین حوزه گردشگری و سلامت استان تشکیل شد.

استان یزد یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است، این استان در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..