بازار داغ خرید تضمینی گندم در استان یزد

خرید تضمینی گندم توسط ۸ مرکز خرید تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی استان یزد با افزایش کم سابقه ۵.۵ برابری از مرز هشت هزار تن گذشت.

«سید حسین دشتی» مدیر تعاون روستایی استان یزد در این رابطه تصریح کرد: با آغاز فصل برداشت محصول استراتژیک گندم از نیمه خرداد سال ۱۴۰۲، خرید گندم از کشاورزان یزدی در ۸ مرکز خرید اتحادیه و تعاونی‌های تولید و روستایی شهرستان‌های ابرکوه، خاتم، مروست و بهاباد تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی استان یزد آغاز و تا پایان تیر ماه سال جاری هشت هزار و ۱۰۰تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است که بیش از ۵۰ درصد آن در قالب کشت قراردادی بوده است.

وی گفت: علی‌رغم کمبود آب در استان یزد به همت کشاورزان سختکوش استان یزد و برنامه‌های حمایتی دولت در راستای حفظ امنیت غذایی، مهار تورم و رشد تولید در سال جاری، میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان سطح استان یزد در مقایسه با سال‌های گذشته ۵.۵ برابر افزایش داشته است.

دشتی ادامه داد: نرخ مصوب خرید گندم از قرار هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال است که دولت تاکنون نسبت به پرداخت وجه کامل خریدهای ثبت شده در سامانه از طریق بانک کشاورزی به کشاورزان اقدام کرده است.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی یزد، اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی استان یزد به عنوان تنها تولید کننده بذر استان تاکنون نسبت به خرید ۶۰۰ تن گندم بذری نیز از کشاورزان طرف قرارداد اقدام کرده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..