مطالعه سالانه ۵۰۰ هزار برگه پرونده توسط قضات یزدی

رئیس کل دادگستری استان یزد: هر قاضی به طور میانگین باید سالانه بیش از ۵۰۰ هزار برگه پرونده مطالعه کند.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری اردکان از ورود بیش از ۲۶۱ هزار پرونده در یک سال اخیر به دادگستری استان یزد خبر داد و گفت: در یک سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی ورود پرونده به دادگستری رقم خورده که با این احتساب، به هر نفر مقام قضایی در سال، هزار و ۴۵۸ فقره پرونده می‌رسد.

وی افزود: این تعداد پرونده یعنی به طور میانگین هر قاضی در سال باید بیش از ۵۰۰ هزار برگه پرونده مطالعه کند که متوسط تورق و مطالعه پرونده در هر روز برای یک مقام قضایی در استان یزد، حدود هزار ۴۰۰ صفحه محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به دریافت ۵۳ درصدی خدمات تأمین اجتماعی توسط افراد غیر بومی در اردکان، اظهار داشت: جمعیت مهاجر در اردکان همراه با اختلاط فرهنگ‌ها و قومیت ها، زمینه ساز برخی جرائم و آسیب‌های اجتماعی زیادی در این شهرستان بوده که نیاز به مدیریت موضوع و تأمین زیرساخت‌های لازم دارد.

دهشیری ادامه داد: نمی‌توان با رسیدگی صِرف به پرونده‌های قضایی، بر جرائم و آسیب‌های اجتماعی شهرستان فائق آمد بلکه باید با استفاده از شورا‌های مختلف و نخبگان و فرهیختگان و صاحب نظران تلاش کرد تا پیشگیری از وقوع جرم به صورت حرفه‌ای و عملیاتی انجام شود.

وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی، شورای پیشگیری از وقوع جرم و سایر جامعه نخبگانی شهرستان با حضور امام جمعه فاضل و فرماندار ولایی و انقلابی شهرستان، یک ظرفیت بسیار خوب در زمینه حل و فصل مشکلات اردکان است.

رئیس کل دادگستری، اردکان را یکی از شهرستان‌های مهم استان ذکر کرد و بیان داشت: توجه ویژه به این شهرستان با توجه به صنعتی و معدنی بودن، پهناور بودن و شرایط اجتماعی خاص آن ضروری است و از این رو همراه نیرو‌های زبده و کارآزموده برای مدیریت قضایی شهرستان انتخاب شده اند.

در پایان این مراسم از زحمات ۲۵ ماهه علی زارع تقدیر شد و به موجب حکم انتصاب رئیس قوه قضائیه، جمال قوه به عنوان رئیس دادگستری شهرستان اردکان معارفه شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..