رییس مجمع نمایندگان یزد: تامین آب جزو برنامه محوری استان است

رییس مجمع نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شده در زمینه، بحث تامین آب انتقالی از دو خط خلیج فارس و سد خرسان، مسئولان استان از این پس به صورت مشترک و گروهی کار را دنبال کنند و نشست‌هایی را در تهران داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، محمد صالح جوکار در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با امام جمعه، استاندار و برخی از مدیران افزود: اولین موضوعی که در این نشست مطرح شد بحث تامین آب انتقالی از دو خط خلیج فارس و سد خرسان بود که مقرر شد مسئولان استان یزد از این پس بصورت مشترک و گروهی کار را دنبال کنند و نشست‌هایی را در تهران داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خط انتقال آب باید بصورت کنسرسیومی انجام شود افزود: با مشارکت واحدهای صنعتی و معدنی بزرگ در برابر این انتفاع، مردم استان یزد هم باید منتفع شوند و قرار شد در این زمینه در نشستی با حضور مسئولان استان، سهام داران شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی را الزام کنیم تا هر چه زودتر تامین منابع پایدار مالی را برای انتقال آب داشته باشیم.

نماینده مجلس در ادامه به موضوع آزاد راه نطنز، سیرجان اشاره کرد و گفت: مسئولان استان بیش از سه دهه است که به دنبال اجرای این آزادراه هستند اما در هر دهه یک بخش‌هایی از آن عملیاتی شده و همچنان بخشی از آن باقی مانده است.

جوکار افزود: طول این آزاد راه از نطنز تا نائین، از نائین تا انار و از انار تا سیرجان بوده که در این نشست در تماس تلفنی با وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا در نشستی در تهران این موضوع را هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی به اتمام برسانند.

وی خاطرنشان کرد: احداث این آزاد راه می‌تواند در توسعه و پیشرفت استان یزد نقش مهمی ایفا کند.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد در پایان سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان را مهم عنوان کرد و افزود: مقرر شد در این راستا کارگروهی شکل بگیرد تا بتوانیم از ظرفیت سرمایه گذاران در استان بهره‌مند شویم.

نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با امام جمعه، استاندار و برخی از مدیران سه ساعت به طول انجامید و در این نشست آخرین مسائل و مشکلات استان یزد نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..