۱۵۰۰ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری یزد انجام شد

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد گفت: در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به بازدید و تعطیلی موقت واحدهای متخلف گردشگری اقدام و ۱۵۰۰ مورد بازدید انجام شد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی یزد، هما خورشیدی افزود: در سه ماهه ابتدای سال جاری غیر از بازدیدهای نظارتی ویژه ایام نوروز این تعداد بازدید از همه تأسیسات گردشگری استان (۷۶۶ واحد) به‌عمل‌ آمده و طبق ضوابط با ابلاغ تذکر، اخطار، تعلیق و در برخی موارد نسبت به تعطیلی موقت واحد متخلف اقدام شده است.

وی ادامه داد: بیشترین برخوردهای نظارتی در رابطه با خانه‌های فاقد مجوز، نحوه انجام تبلیغات در فضای مجازی، عدم رعایت ضوابط و شئون اسلامی بوده و در مواردی نیز موضوع شکایت‌ها در کمیسیون‌های نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و نظارت بر تاسیسات گردشگری موردبررسی قرار گرفته است.

این مسئول درباره انتشار خبری مبنی بر ضعف آمار نظارت در سامانه جامع آمار و نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پیش از این ابلاغ خاصی در مورد درج آمار بازدید در سامانه صورت نگرفته و صرفاً در ایام عید نوروز آمار نظارت استان در سامانه درج‌ شده است.

۱۵۰۰ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری یزد انجام شد

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

بیشتر بخوانید
رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازدید مراکز گردشگری یزد الزامی است
بازدید از موزه‌های استان یزد ۷۰ درصد افزایش یافت
۸۷ هزار نفر از بناهای تاریخی یزد بازدید کردند
یک‌هزار و ۷۹۳ بازدید تیم‌های نظارتی از واحدهای گردشگری آذربایجان‌شرقی
معاون رییس جمهوری از هتل باغ مشیر الممالك یزد بازدید كرد
معاون رييس جمهوري از هتل باغ مشير الممالك يزد بازديد كرد
بازديد سه ساعته معاون سازمان ميراث فرهنگي از بافت تاريخي يزد
امام‌جمعه خواستار حفظ حرمت دارالعباده بودن یزد شد
این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

منبع:ایرنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..