خرید گندم مازاد برمصرف کشاورزان استان یزد

no-thumbs

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: از آغاز فصل خرید تضمینی گندم تاکنون بیش از 20 هزار و 50 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان یزد خریداری شده است.

به گزارش یزدی نیوزسیدجمال سجادی پور اظهارکرد: این میزان گندم از ۱۳مراکز خرید شرکت های تعاونی روستائی و بخش خصوصی بیشتر از شهرستان های ابرکوه و خاتم از کشاورزان خریداری شده است.
وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل خرید، میزان گندم مازاد بر نیاز خریداری شده از کشاورزان استان به بیش از ۲۲ هزار تن برسد.
سجادی پور ادامه داد: برداشت محصول گندم در سطح ۱۲هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان یزد از اواخر خردادماه آغاز شده و با عملکرد سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم گندم در هکتار درمجموع بیش از ۴۶ هزارتن گندم در استان تولید شده است.
این مسوول بابیان اینکه از این میزان گندم خریداری شده استان یزد ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن از ابرکوه خریداری شده است افزود:شهرستان ابرکوه در استان یزد برای سومین سال پیاپی رتبه نخست خرید گندم استان را به خود اختصاص داده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم گندم امسال ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال است افزود: بابت خرید گندم، کشاورزان ۲۲۰ میلیارد ریال طلبکار هستند و با توجه به قولی که معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه درسفر به یزد داده ظرف دو هفته دیگر پرداخت می شود.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..