رییس هیات دوومیدانی یزد:

توسعه دوومیدانی یزد به تعامل با رسانه‌ها و همکاری بخش خصوصی نیاز دارد

رییس هیات دوومیدانی استان یزد گفت: توسعه مناسب این رشته مهم و پایه در استان در گرو تعامل بیشتر رسانه‌های گروهی و همکاری بخش خصوصی است.

به گزارش یزدی نیوز ، “ابوالفضل شبانی” در نشستی با فعالان رسانه یزد افزود: انعکاس اخبار و گزارشات دوومیدانی در رسانه‌های گروهی موجب اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است.

وی ادامه داد: اگر برنامه‌ها، موفقیت‌ها و عملکرد هیات دوومیدانی در مرکز استان و شهرستان‌ها مناسب در رسانه‌ها دیده و پرداخته شود نقش اصلی در گسترش و همگانی شدن آن دارد.

این مسئول با بیان اینکه علاقه مندان و ظرفیت‌های خوبی در دوومیدانی استان وجود دارد گفت: سهم این هیات در رسانه‌ها ناچیز است و به همکاری بیشتر نیاز مبرم است.

شبانی تاکید کرد: باید مردم، خانواده‌ها و اقشار جامعه را از طریق رسانه‌های گروهی در جریان فعالیت‌ها و اقدامات مختلف دوومیدانی که فراوان است قرار داد.

وی گفت: تهیه گزارشات مناسب از مسابقات، اردوها، اعزام‌ها و گفت و گو با مدال آوران و افتخارآفرینان نقش مهمی در ایجاد انگیزه و توسعه دوومیدانی دارد.

این مسئول با بیان اینکه برای گسترش دوومیدانی علاوه بر تعامل رسانه‌ها به حامیان مالی نیاز است گفت: یزد یک استان معدنی و صنعتی در کشور محسوب می‌شود.

شبانی گفت: اگر واحدهای تولیدی و صنعتی به رسالت خطیر خود و مسئولیت اجتماعی عمل کنند بخش مهمی از مشکلات مالی هیات دوومیدانی مرتفع می‌شود.

 

وی بیان کرد: ایجاد زیرساخت و سخت‌افزار و در کنار آن نرم‌افزار ۲ وجه اساسی مورد نیاز هیات برای رسیدن به اهداف عالیه و تحقق طرح‌ها و برنامه‌هاست.

رییس هیات دوومیدانی یزد بیان کرد: هم‌اکنون هرچند برخی امکانات و زیرساخت‌ها در یزد وجود دارد ولی به هیچ وجه کافی نیست و باید برای توسعه این رشته پایه همه همکاری و اقدام داشته باشند.

شبانی به اهمیت همراه شدن پیوست فرهنگی در کنار امور فنی در دوومیدانی اشاره کرد که جزو اهداف و برنامه‌های مهم و مورد تاکید همیشگی است.

مطابق آمارهای منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) یزد سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود ۱۰۰ هزار نفر اشتغال در استان وجود دارد و یزد در حالی که ۱.۱ درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم این بخش را در اختیار دارد.

یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور شناخته می‌شود که در تولید محصول کاشی و سرامیک رتبه نخست، محصول نساجی با ۲۵ درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد در جایگاه سوم قرار دارد.

هم اکنون بیش یک هزار نفر در ۲ بخش آقایان و بانوان در دوومیدانی استان یزد فعالیت دارند و این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی و ۶۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..