رییس اتاق بازرگانی یزد: مداومت بر تاسیس صنایع با مصرف بالای گاز، مردود است

رییس اتاق بازرگانی یزد گفت: در شرایطی که با کمبود انرژی مواجه هستیم و قیمت حامل های انرژی نیز در حال افزایش است مداومت بر تاسیس صنایع با مصرف بالای گاز و انرژی اشتباه است چرا که به مروز زمان این صنایع انرژی بر، زیان‌ده خواهند بود و همچنان با طرح های صنعتی نیمه تمام مواجه خواهیم بود.

به گزارش  روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، “مجتبی دستمالچیان” در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه بر حمایت دولت از استقرار زیرساخت ها و خدمات به واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: دولت در خصوص راه اندازی خدمات بهداری و آتش نشانی و صدور مجوز آن برای شرکت های تولیدی همراهی کند و هزینه این خدمات بر دوش واحدهای تولیدی تحمیل نشود چراکه باعث افزایش تورم و فشار بر مردم خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن نوآوری کشاورزی استان یزد به طرح های نیمه تمام صنعتی استان اشاره و تصریح کرد: در شرایطی که با کمبود انرژی مواجه هستیم و قیمت حامل های انرژی نیز در حال افزایش است مداومت بر تاسیس صنایع با مصرف بالای گاز و انرژی اشتباه است .

معاون عمرانی استاندار یزد هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه در شورای برنامه و توسعه استان مصوب شد صنایع آلاینده امکان استقرار در محور دشت یزد _ اردکان را ندارند سرمایه‌گذاران برای احداث کارخانه به ۳ پهنه جاده طبس، جاده ابرکوه و رو به روی شرکت ذوب و روی بافق هدایت می شوند.

ابوالحسینی با بیان اینکه به طور کلی شهرک صنعتی یزد و برق منطقه‌ای استان عملکرد خوبی در زیر ساخت برق داشتند، گفت: پهنه رو به روی شرکت ذوب روی بافق از لحاظ موقعیت جغرافیایی و مسیر دسترسی بسیار موقعیت مناسبی برای استقرار واحد های تولیدی است ولی از جهت تامین زیرساخت‌های انرژی برق، گاز و آب مشکلاتی داریم هرچند تامین آب از طریق خط اول انتقال آب خلیج فارس تا حدی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه در بافق فضای بیش از ۲۱۰۰ هکتار قابلیت احداث یک پهنه یا یک شهرک صنعتی وجود دارد، افزود: بر اساس تعداد متقاضیان جواز تاسیس در این پهنه، نیازمند ۲ و نیم میلیون متر مکعب تامین آب هستیم و برای گاز رسانی بر اساس نظر شرکت گاز استان، خط مستقل باید در منطقه تاسیس شود.

ابوالحسینی با تصریح بر اینکه شهرک صنعتی خصوصی از نظر حقوقی قابل تحقق است، بیان کرد: تاکنون در یزد مدل موفقی از شهرک صنعتی خصوصی ارائه نشده است و پیشنهاد می شود با وجود هزینه های زیاد برای ایجاد زیرساخت ها، ایجاد شهرک صنعتی بهترین راهکار است.

منبع:ایرنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..