مسوولان یزدی برای حل مسائل اولویت‌دار ۶ روستا نشست‌های اختصاصی برگزار کردند

مسوولان استان یزد در نشست اختصاصی مسائل اولویت‌دار ۶ روستای فهرج، خویدک، احمدآباد مشیر، شحنه، محمدآباد و اکرمیه بررسی کردند و تصمیماتی را برای رفع مشکلات این روستاها اتخاذ کردند.

به گزارش یزدی نیوز، نشست بررسی مسائل ۶ روستای بخش مرکزی یزد،با حضور استاندار، نماینده مردم یزد و اشکذر و جمعی از مسوولان محلی و استانی در چندین نشست برگزار و در خصوص حل مشکلات و تسریع روند اجرای پروژه‌های عمرانی این مناطق تبادل نظر و تصمیم‌گیری شد.

استاندار یزد در نشست پایانی این جلسات گفت: در راستای تسریع در روند حل مسائل مناطق مختلف استان، نشست‌های اختصاصی برگزار می‌شود که امروز با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی حل مشکلات این مناطق در دستورکار قرار داشت.

مهران فاطمی افزود:در نشست‌های اختصاصی امروز، مسائل اولویت دار روستاهای فهرج، خویدک، احمدآباد مشیر، شحنه، محمدآباد و اکرمیه بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در مورد روستای فهرج شهرستان یزد، مسائل مربوط به محدوده مستثنیات روستا، مسکن جوانان، زمین برای احداث اورژانس و سرویس حمل و نقل عمومی بررسی و برای آنها تصمیم‌گیری شد.

استاندار یزد گفت:الحاق زمین جهت احداث مسکن جوانان روستای خویدک شهرستان یزد نیز در این نشست به تصویب رسید، همچنین مقرر شد مسائل مربوط به قنات این روستا، با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

فاطمی ادامه داد: واگذاری زمین برای سرمایه‌گذاری و اشتغال و استقرار واحدهای دامی و کارگاهی نیز از دیگر مصوبات مربوط به روستای خویدک بود همچنین در مورد نشست مسائل روستای احمد آباد مشیر نیز، بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص احداث بلوار و تامین روشنایی مسیر دهنو به این روستا، آسفالت معابر جنت و گلستان واقع در حریم شهر و بازسازی و احیای قنات روستا از جمله دستورکارهای مربوط به این روستا بود.

وی افزود: در مورد تصمیمات مربوط به روستای شحنه بخش مرکزی یزد نیز تعیین تکلیف اراضی ۴۶.۶ هکتاری روستا، آسفالت کندرو و کنار گذر روستا و برداشت های غیر مجاز ماسه شویی ها از حریم قنات از جمله مواردی بود که در این نشست تصمیمات لازم در خصوص آن‌ها اتخاذ شد.

استاندار یزد گفت: در مورد روستای محمدآباد نیز مسائل مربوط به بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی در حداقل زمان و ساماندهی جاده قدیم بافق تصمیم‌گیری شد همچنین با توجه به مشکل فشار آب به دلیل زیرساخت‌های نامناسب شبکه روستای اکرمیه نیز پروژه ۳۵۰ میلیارد تومانی آبرسانی این روستا، در حال حاضر بیش از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با اجرای آن مشکلات آبی روستا مرتفع خواهد شد.

فاطمی در خصوص نبود مدرسه و کمبود سرانه فضای سبز روستای اکرمیه نیز اظهار داشت : در راستای جبران کمبود سرانه فضای سبز این روستا یک مجموعه ۱۰ هکتاری در اختیار دهیاری قرار خواهد گرفت و تکمیل و بهره‌برداری از پارک گلستان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مشکل عمومی تمامی این روستاها، ضعف سیستم حمل و نقل است و دلیل عمده این مسئله فرسودگی ناوگان حمل و نقل و تعداد زیاد اتوبوس‌های از مدار خارج شده است که مقرر شد با همکاری شهرداری یزد جهت رفع این مشکل اقدام شود.

استاندار یزد گفت: درخواست ۹۰ ون و ۲۹ اتوبوس از سوی شهرداری یزد انجام شده و بخشی از این درخواست شهرداری محقق شده و مکاتبات لازم برای اختصاص مابقی خودروهای مورد نیاز جهت ترمیم ناوگان حمل و نقل شهرستان نیز انجام شده است که بخشی از مشکلات این حوزه نیز رفع خواهد شد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..