معاون حفاظت محیط زیست یزد خبر داد؛

کمبود نیرو برای پایش میدانی صنایع آلاینده یزد

معاون حفاظت محیط زیست استان یزد با اشاره به فعالیت شبانه روزی مرکز پایش استان یزد، بر ضرورت انجام پایش‌های میدانی و رفع چالش کمبود نیرو برای انجام این بازدیدها تاکید کرد.

سیدمصطفی میرزایی با تاکید بر اینکه پایش جزو لاینفک وظایف محیط زیست در حوزه صنایع است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ نفر در واحد پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد فعالیت می‌کنند که ۱۳ نفر از کارشناسان آن، بانوان هستند که توان نمونه گیری از بالاترین قسمت واحدهای تولیدی را ندارند و تنها دو کارشناس مرد به این شکل نمونه گیری را انجام می‌دهند.

وی به فعالیت مراکز پایش اشاره کرد و افزود: البته با توجه به فعالیت شبانه روزی این مراکز، هر واحد صنعتی در یک ساعت پنج بار پایش می‌شود به طوری که می‌توان گفت که هیچ واحدی از نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خارج نیست.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد اظهار کرد: اما در کنار پایش های مرکز، پایش میدانی و حضوری نیز بخش زیادی از فعالیت کارشناسان را شامل می‌شود به طوری که با همین حداقل کارشناسان فعال در حوزه پایش، در یک ماه بالغ بر ۲۰ هزار بار صنایع یک محور پایش می‌شوند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..