معاون حفاظت منابع طبیعی کشور:

جنگل قابل واگذاری نیست؛ ساخت مسکن‌های اقماری بافق در مناطق متروکه انجام شود

در حالی نماینده مردم بافق در مجلس ضمن تاکید بر ساخت مسکن اقماری به عنوان راهکاری برای رفع مشکل مسکن در این شهرستان، خواستار واگذاری ۳۶۵ هکتار از اراضی منابع طبیعی است که معاون حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تاکید دارد؛ جنگل قابل واگذاری نیست و ساخت مسکن‌های اقماری بافق باید در مناطق متروکه انجام شود.

«حسین میررجبی» در نشست با نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی که پیرامون مشکل مسکن شهر صنعتی، معدنی و مهاجرپذیر بافق برگزار شد، گفت: بدنه کارشناسی هرگز با واگذاری جنگل برای ساخت مسکن اقماری و ملی و غیره موافقت نمی‌کند.

به گفته وی، اراضی جنگلی قابل واگذاری است اما جنگل قابل واگذاری نیست و اشتباه همین جاست به طوری که ممکن است مدیران، کارشناسان را مجاب کنند که یک منطقه اراضی جنگلی بوده و قابل واگذاری است ولی نتیجه چیزی جز تخریب نیست و این امر با تعریف اراضی جنگلی منطبق نیست.

میررجبی تاکید کرد: اگر قرار بر انجام کاری اصولی است باید در محدوده روستاهای متروکه شرایطی برای اسکان ایجاد کنیم و جمعیت مهاجر را به این مناطق متروکه سوق دهیم.

این مسئول در مورد نهضت ملی مسکن نیز گفت: باید در رابطه با مسکن ملی روی مدیریت آمایش سرزمین کار کنیم.

«محمدرضا صباغیان» نماینده مردم بافق در مجلس قبل از این سخنان که در نشست مشترک با فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان بافق برگزار شد، اظهار کرده بود؛‌ با توجه به توسعه صنایع جوارمعدنی در این شهر و وجود بیش از دهها کارخانه که قطعاً اشتغالزایی و مهاجرت فراوانی از شهرها و استانهای همجوار را به همراه داشته است، مشکل کمبود مسکن در بافق بیداد می‌کند.

وی متذکر شده بود: از ورودی بافق از سمت یزد تا بهاباد، اراضی منابع طبیعی فراوانی است که با توجه به مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان می‌تواند بدون ضربه زدن و نابود کردن اراضی جنگلی، بخش تعیین شده را که ۳۶۵ هکتار است برای ساخت مسکن اقماری واگذار کرد.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست که با بررسی مشکل مسکن فرهنگیان نیز همراه بود، از روستاهای رضائیه صدرآباد و اراضی ملی منابع طبیعی نیز بازدید شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..