افتتاح مرکز استاندارد دفن پسماند‌های یزد در هفته دولت

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد: مرکز استاندارد دفن پسماند‌های درمانی شهر یزد در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا برزگر با اشاره به حساسیت موجود در ارتباط با پسماند‌های مراکز درمانی و بیمارستانی گفت: سازمان مدیریت پسماند در راستای حفظ بهداشت و محیط زیست شهری اقدام به ساخت مرکز اختصاصی و استاندارد دفن پسماند‌های عفونی و بیمارستانی کرده و پیش بینی صورت گرفته برای این مرکز، ۲۵ هزار متر مکعب برای ظرفیت پنج سال پسماند‌های بیمارستانی شهر یزد است.

وی افزود: در حال حاضر به طور متوسط، پنج تن پسماند در مراکز درمانی ما تولید شده و در این مرکز بحث کنترل شیرآبه برای جلوگیری از نفوذ شیرآبه‌های ناشی از این پسماند‌ها به خاک و آب‌های زیرزمینی را داریم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد خاطرنشان ساخت: خوشبختانه در مراحل نهایی احداث این مرکز قرار داشته و امیدواریم که در هفته دولت بتوانیم آن را به بهره برداری رسانده و از این پس پسماند‌های بیمارستانی در این مرکز مدیریت شود.

برزگر اعتبار لازم برای راه اندازی و اجرای این مرکز را ۵۰ میلیارد ریال خواند و تصریح کرد: این مرکز از یک لایه ژئوتکستایل، یک لایه ژئوممبران و محل‌هایی برای دفع و خروج شیرآبه‌های حاصل از این پسماند‌ها و جلوگیری از نفوذ آن به آب‌های زیرزمینی تشکیل شده است.

وی راه‌اندازی این مرکز را گام مهمی در حفاظت از محیط زیست شهری یزد عنوان کرد و اظهار داشت: از مراکز تولیدکننده پسماند‌های درمانی درخواست داریم بحث تفکیک پسماند‌های عفونی و درمانی با پسماند‌های عادی را با نهایت دقت اعمال کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: بی خطر سازی این پسماند‌ها از موضوع‌های دیگری است که در قانون بر عهده مراکز بیمارستانی قرار گرفته و درخواست داریم که این موضوع هم برای حفاظت هرچه بیشتر از محیط زیست انجام شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..