پرده‌برداری از”خاطرات‌خانه‌متروک”در حوزه هنری یزد

 

به گزارش یزدی نیوزمستند "خاطرات خانه متروک" ساخته‌ی مهدی فارسی در پلاتو حوزه هنری یزد اکران ‌شد.


 "علیرضا غفاریان" مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد گفت: این مستند  شب گذشته در راستای برنامه‌های خانه فیلم حوزه هنری یزد در در پلاتوی این مرکز به روی پرده رفت.

وی اظهار کرد: این مستند تاریخی با نگاهی گذرا به پاره‌ای از رخدادهای جنگ جهانی اول در ایران، وقایعی پراکنده، تلخ و فراموش شده، خاطرات، دست نوشته‌ها و نقل قول‌‌های منتسب به شاهدان عینی در مقطع چهار ساله‌ی جنگ جهانی را از ابتدا تا انتها در ۱۰ فصل به تصویر می‌کشد.

به گفته‌ی غفاریان، نقطه عطف مستندسازی بر مبنای تاریخ در این مستند رقم خورده و از چهره‌های متعدد تاریخی و شهرهای مختلف ایران در آن یاد می‌شود.

وی افزود: "خاطرات خانه متروک" در سال ۱۳۹۴ در مدت ۸۴ دقیقه به تهیه‌کنندگی محسن یزدی و مرکز مستند سوره حوزه هنری تولید شد.

غفاریان از دیگر عوامل فیلم، گوینده متن؛ ناصر طهماسب، پژوهشگر؛ سیروس سعدوندیان، انسیه جهانشاه و زینب ثانی، تصویربردار؛ سید حسن سیدی پریشان، فیروز باقرزاده، صدابردار؛ آرمان نقش جهان، صداگذار؛ محمدجواد فارسی، مهرداد جلوخانی و آهنگساز؛ مقداد شاه حسینی را نام برد.

این مسئول در پایان نیز یاداور شد: این فیلم نامزد بهترین تحقیق و پژوهش نهمین جشنواره سینما حقیقت و نامزد بهترین دستاورد فنی و هنری(تصویربرداری) سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بوده است.
 

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..