به صورت وبینار با حضور مقامات کشوری؛

مرکز اهدای خون شهرستان بافق افتتاح شد

مرکز اهدای خون شهرستان بافق به عنوان یکی از مطالبات مهم چندین ساله شهروندان بافقی به صورت وبینار و با حضور «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور و «مصطفی جمالی» رئیس سازمان انتقال خون کشور و مسئولان استانی و شهرستان افتتاح شد.

دکتر «محمدرضا آقایی» مدیر کل انتقال خون استان یزد در این مراسم که امروز دوشنبه نهم مردادماه مصادف با روز ملی اهدای خون برگزار شد، انتقال خون یزد را یکی از مراکز شاخص کشوری دانست و اظهار کرد: یزد در زمینه اهدا خون بین سه استان اول کشور، در زمینه اهدا خون مستمر جزو برترین‌های کشور و از لحاظ پوشش اهدا خون به نسبت مساحت استان، جزو استانهای نسبتاً خوب و از نظر فنی هم جزو استان‌های خوب لحاظ می‌شود.پ

وی ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی این مرکز گام مفیدی برای کمک به بیماران نیازمند به خون با گروه‌های خونی مختلف برداشته شود.

«حامد فتاحی» مدیر واحد HSE شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایسنا گفت:این مرکز شامل بخش‌های پذیرش، معاینه، خونگیری جهت اهدای خون آقایان و بانوان به ظرفیت شش تخت ثابت و ریکاوری، با اعتباری معادل سه میلیارد تومان توسط سنگ اهن مرکزی بافق ایجاد شده است.

وی متذکر شد: با راه‌اندازی این مرکز علاوه بر کمک به تامین خون مورد نیاز بیماران، دسترسی اهداکنندگان بافقی به مرکز اهدای خون تسهیل می‌شود.

«عباس سعیدیان» مدیر مرکز خون‌گیری شهرستان بافق با بیان این که طی سال گذشته و امسال تیم اهدا خون چندین نوبت در بهداری آهن‌شهر مستقر و با استقبال خوبی مواجه شد، گفت : در همین راستا نیز مصمم به راه‌اندازی مرکز ثابت خون‌گیری در شهرستان شدیم.

وی افزود: به همین منظور نیز دو نفر پزشک و شش پرستار زن و مرد و نیروی خدماتی آموزش دیده برای این مرکز مشغول بکار می‌شوند و در آینده بنا به استقبال مردم نسبت به توسعه فعالیت مرکز اقدام خواهد شد.

سعیدیان اضافه کرد: در این مرکز امکان ارائه خدمات روزانه به بیش از ۵۰ نفر وجود دارد و خون‌های اهدا شده برای فرآوری به پایگاه انتقال خون یزد انتقال داده می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..