آشنایی موکب‌داران یزدی اربعین با پیشگیری از مخاطرات و کمک‌های اولیه

جمعیت هلال احمر استان یزد جهت موکب‌داران اربعین حسینی ۱۴۰۲ اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش پیشگیری از مخاطرات و کمک‌های اولیه خاص این مراسم کرده است.

دکتر «محسن حرازی زاده یزدی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در این باره با اشاره به ارسال دستورالعمل برگزاری دوره آموزش موکب‌داران مراسم اربعین، گفت: اعضای موکب‌های اربعین که قرار است در خاک ایران و عراق خدمتگزار زائران حسینی باشند، می‌توانند به شعب جمعیت هلال احمر سراسر استان مراجعه و در دوره پیشگیری از مخاطرات و کمک‌های اولیه خاص این مراسم شرکت کنند.

وی با بیان این که این دوره آموزشی هشت ساعته از دو بخش حضوری و غیرحضوری تشکیل شده است، تصریح کرد: داوطلبان شرکت در این دوره پس از ثبت نام جزوات آموزشی را دریافت کرده و در فرصت مقرر نسبت به مطالعه آن اقدام می‌کنند و سپس در یک دوره دو ساعته عملی حضور می‌یابند و در نهایت پس از موفقیت در آزمون پایانی موفق به اخذ گواهینامه می‌شوند.

به گفته‌ی مدیر عامل هلال احمر استان، کمک‌های اولیه در گرمازدگی، سوختگی، برق‌گرفتگی، شکستگی دست‌وپا، همچنین احیای قلبی و ریوی و تریاژ و رسیدگی به مصدومان در سوانح احتمالی، برخی از سرفصل‌های اصلی این دوره آموزشی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی هلال احمر یزد، حرازی زاده در پایان تاکید کرد: جمعیت هلال احمر از شرکت همه موکب‌داران در این دوره آموزشی استقبال می‌کند اما حضور مسئول ایمنی و تاسیسات هر موکب در این آموزش‌ها را اکیدا توصیه می‌کند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..