آیت الله اعرافی: طرح امین به معنی استخدام در آموزش و پرورش نیست

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: طرح امین برنامه‌ای فرهنگی است که باید با مشارکت پرورشی و مدیریت مدارس در سطح کشور انجام شود.

به گزارش یزدی نیوز ، آیت الله علیرضا اعرافی در جمع برادران و خواهران طلبه فعال در طرح امین این شهرستان اظهار کرد: طرح امین به معنی استخدام در آموزش و پرورش نیست، بلکه مظهر عشق در آموزش و پرورش به شمار آمده و حضور روحانی باید پرچمدارانه و عاشقانه با نگاه جهادی و رویکرد انقلابی باشد.

وی افزود: استان یزد و شهرستان میبد می‌توانند سرآمد مسائل اعتقادی، اخلاقی و سبک زندگی اسلامی باشند و در آموزش و پرورش هم باید طرح راهبردی برای سرآمدی در اخلاق، معنویت و پاکی محقق شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور آشنایی با روانشناسی نوجوانان و جوانان و شیوه ارتباطی با آنان را ضروری دانست و گفت: آشنایی با کتاب‌های درسی مدارس و مواجهه فعال با شبهات، مستلزم آگاهی و مطالعه است و برای موفقیت در کار تبلیغ در آموزش و پرورش باید آسیب‌هایی که این حوزه را تهدید می‌کند را شناخت و آن را معالجه کرد.

آیت الله اعرافی بر اهتمام به مباحث فلسفی، کلامی، تفسیر و شناخت نظام تربیت اسلامی تأکید و خاطرنشان کرد: همه معارف دین ما مورد هجوم است و نظام تربیت اسلامی باید در دستورکار قرار بگیرد.

منبع:خبرگزاری فارس

بخش نظردهی بسته شده است..