استاندار یزد:

طرحِ شهر موزه بین‌المللی امام حسین(ع) در یزد پیگیری شود

استاندار یزد تقویت گردشگری مذهبی و معنوی را یکی از رویکردهای مهم مورد پیگیری استان دانست و گفت: امید است که در پرتو برنامه‌ریزی ها و اقدامات در حال پیگیری، شاهد حضور بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی در استان باشیم.

«مهران فاطمی» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار و جمعی از مدیران استان که به منظور بررسی طرح های دبیرخانه بین المللی یزد؛ حسینیه ایران برگزار شد، با اشاره به موارد مطرح شده مبنی بر لزوم تقویت گردشگری مذهبی و معنوی در استان، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، طرح ها و برنامه های این حوزه در جلسه شورای توسعه گردشگری جمع بندی و میز گردشگری مذهبی و معنوی به عنوان متولی پیشبرد آن ها قرار گرفت.

وی همچنین به آمار موجود در زمینه حضور گردشگری خارجی در دهه اول محرم در استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: امید است که در پرتو برنامه ریزی ها و اقدامات در حال پیگیری، شاهد حضور بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی در استان باشیم.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های دبیرخانه بین المللی یزد؛ حسینیه ایران در زمینه انجام طرح های پژوهشی اشاره کرد و افزود: این طرح ها باید به عنوان یکی از اولویت‌های پژوهشی استان در سال ۱۴۰۲ قرار گرفته و منابع لازم اختصاص یابد.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی همچنین با اشاره به طرحِ شهر موزه بین المللی امام حسین(ع)، گفت: این موزه به مرکزیت یزد و به عنوان پروژه مشترک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر یزد مورد پیگیری قرار گیرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..