استاندار یزد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، منطبق با نیاز استان باشد

استانداریزد با بیان اینکه مهارت آموزی از مسائل مهم و جدی جامعه است و آنهایی موفق و جلودار هستند که از دیگران بیشتر بدانند و مهارت آموزی کنند، گفت: باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، منطبق با نیاز استان باشد.

به گزارش ایرنا، “مهران فاطمی” روز شنبه در نشست شورای اداری آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: فرصت ها محدود و تقاضاها رو به افزونی است و مهارت وجه برتری نوجوانان و جوانان در دنیای رقابتی امروز است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مسائل امروز استان و کشور مسئله اشتغال است و مهارت نیز اولین نیاز برای ورود به بازار کار محسوب می‌شود و مهارت آموزی از رسالت ها و ماموریت های مهم مجموعه آموزش فنی و حرفه ای است که خوشبختانه اقدامات خوبی در این راستا در حال انجام است.

استاندار یزد گفت: برخی نگرش های اشتباه نسبت به رشته های هنرستانی و کار و دانش وجود دارد در حالیکه این اماکن ، یکی از مراکز آموزش مهارت به گروه سنی نوجوان بوده و نقش مهمی در آینده شغلی آن ها دارد.

فاطمی افزود: در راستای پیشبرد هرچه بهتر امور و مباحث مرتبط با بازار کار، علاوه بر علم و دانش، نیازمند پنجه های کارآمد هستیم و باید نگاه ویژه ای به این حوزه ها داشت.

وی ادامه داد: باید تحول بزرگی در حوزه مهارت آموزی در سطح استان و کشور شکل گیرد تا در پرتو آن شاهد اتفاقات بهتری در حوزه اشتغال استان باشیم همچنین با توجه به سرعت بالای تحولات در دنیا و اینکه به سمت صنایع و مشاغل نوظهور در حال حرکت هستیم باید با پیش بینی شرایط، بسترهای مورد نیاز برای توسعه مهارت های لازم را ایجاد کرد.

استاندار یزد گفت : باید هماهنگی و انطباق آموزش های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با نیازهای استان وجود داشته باشد و در این راستا ، نیازهای امروز و آینده استان احصا و اطلس مشاغل فنی و مهارتی تدوین شود.

فاطمی اظهار داشت: برقراری پیوند بین مهارت آموزان مجموعه فنی و حرفه ای استان با واحدهای صنعتی و تولیدی نیز لازم است و بر این اساس باید مدلی جهت حمایت و بکارگیری افراد نخبه و متخصص در صنعت، تهیه و مورد پیگیری قرار گیرد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مورد مطالبات مطرح شده در زمینه دریافت تسهیلات جهت توسعه فعالیت ها نیز طرح های مناسب این حوزه، توسط مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استخراج شود تا در لیست تسهیلات تبصره ۱۸ قرار گیرند.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..