فعالیت‌ ورزشی دانش‌آموزان استان یزد با پیوست فرهنگی است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان استان با پیوست فرهنگی و توجه به روحیه جوانمردی و ارزش‌های اخلاقی و معنوی است.

به گزارش یزدی نیوز ابوالفضل شبانی در آیین رونمایی از لباس کاروان ورزشی دانش آموزان یزد جهت حضور در مسابقات کشوری افزود: وجود پیوست فرهنگی در کنار فعالیت‌های ورزشی یک ضرورت همیشگی است و نقش اصلی در اشاعه ارزش‌های الهی و انسانی دارد.

وی با تسلیت محرم حسینی و قدردانی از اقداماتی که تاکنون در حوزه فرهنگی در کنار امور فنی در ورزش انجام گرفته ادامه داد: اگر مسایل فرهنگی در کنار سایر برنامه‌ها در ورزش دانش آموزان جدی گرفته شود ثمرات بسیار ارزشمندی در آینده به همراه دارد.

این مسوول بیان کرد: مسایل فرهنگی باید از همان دوران نوجوانی و جوانی در بین دانش آموزان ورزشکار در تمامی رشته‌های مختلف نهادینه شود.

شبانی به سابقه روشن یزد در بخش‌های مختلف به خصوص فرهنگ دارالعباده بودن آن اشاره کرد و تداوم حفظ آن را توسط نسل جوان خواستار شد.

وی با بیان اینکه یزد حسینیه ایران است بیان کرد: به مناسبت تقارن برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان با ماه محرم، بر روی لباس دانش آموزان عنوان یزد حسینیه ایران نقش بسته ست.

 

وی ابراز امیدواری کرد تا دانش آموزان یزد به عنوان نماینده کل جامعه در مسابقات و کسب عناوین شایسته و همچنین همانند گذشته در اخلاق و بازی جوانمردانه موفق باشند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش یزد در پایان از تمامی دبیران ورزش و همچنین همکاری کادر آموزشی مدارس و مربیان و خانواده‌ها برای تحقق اهداف تربیت بدنی و سلامت در استان قدردانی کرد.

شبانی تاکید کرد: استان یزد دارای ظرفیت‌های بسیار خوب فرهنگی و ورزشی به خصوص در بین دانش آموزان و فرهنگیان است که باید برای اعتلای آن بیش از گذشته تلاش شود.

در این آیین، کاروان دانش آموزان پسر هندبال و بسکتبال ابتدایی استان با مربیان و سرپرستان خود برای حضور در مسابقات کشوری به تبریز اعزام شدند.

مسابقات فرهنگی ورزشی دانش آموزان کشور در قالب یادواره شهدای مدارس زینبیه و ثارالله و گرامیداشت شهید شاخص ورزشی شهید عجمیان برگزار می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزا نفر جمعیت ۲۸۰ هزار دانش آموز و ۴۴۵ مربی ورزشی دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..