رییس سازمان مدیریت یزد:

تحقق رشد اقتصادی در گروی ارتقای بهره‌وری است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان یزد گفت: تحقق رشد اقتصادی و بهبود وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی در گروی ارتقای بهره‌وری است.

«مجید دهقانی‌زاده» در دومین نشست کارگروه ارتقای بهره‌وری استان یزد، بهره‌وری را از مولفه‌های اساسی تحول در کشور دانست که این مهم در دستور کار بدنه دولت مردمی سیزدهم قرار گرفته ولی نیاز است با سرعت بیشتری در طرح و برنامه‌های مجموعه وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های ملی و بخش خصوصی جاری و ساری شود.

وی با تاکید بر این که ارتقای بهره‌وری در کشور یک اصل اجتناب‌پذیر بوده و دیگر انتخاب نیست، به وضعیت منابع طبیعی و پایه‌ای در حوزه تولید و پرداخت یارانه‌های پنهان حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: تحقق رشد اقتصادی و بهبود وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی در گروی ارتقای بهره‌وری است.

دهقانی‌زاده تصریح کرد: ارتقای بهره‌وری در کشور حتی منجر به افزایش رفاه خانواده‌ها نیز خواهد شد لذا نیاز است بیش از پیش به آن پرداخته شود.

دبیر کارگروه ارتقای بهره‌وری استان با بیان این که سرعت مصرف در بخش‌های مختلف به شدت از سرعت تولید در کشور پیشی گرفته است، اذعان کرد: قطعاً نخواهیم توانست صرفاً با تولید، پاسخگوی نیازها باشیم چرا که اصل بهره‌وری در این مسیر به اندازه کافی مدنظر نبوده است.

دهقانی‌زاده با اشاره به تدوین مجموعه‌ راهکارهای بهره‌وری تحت عنوان «سند یزدِ‌ بهره‌ور» در استان، اظهار کرد: سال گذشته این مهم در استان محقق و در همایش ملی بهره‌وری نیز ارایه شد و چشم انداز استان با تاکید استاندار یزد برای عملیاتی ساختن کامل آن بازه ۱۰ ساله است.

وی از شناسایی و تعریف تعدادی طرح پرچم‌دار و اولویت‌دار در حوزه بهره‌وری خبر داد و گفت: در راستای اجرای این سند با همکاری شرکت‌های برق منطقه‌ای، آب منطقه‌ای و گاز استان، سازمان جهاد کشاورزی و ادارت کل استاندارد و صنعت، معدن و تجارت استان، این طرح‌ها جهت عملیاتی شدن تعریف شده و در دستور کار استان قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، ارایه گزارشی از راه‌اندازی مرکز بهره‌وری ساختمان از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد و ارایه گزارش اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اجرایی کردن تصمیم نشست هیئت دولت و استانداران سراسر کشور در خصوص تعیین استان یزد به عنوان استان هدف بهره‌وری در کشور و نیز سند یزدِ بهره‌ور در سال ۱۴۰۲ از جمله دستور کارهای دومین نشست کارگروه ارتقای بهره‌وری استان بود که به آن پرداخته شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..