اصرار مسئولان شهر بر همکاری دانشگاه یزد جهت تکمیل جاده گازی

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در بازدید از طرح شهیدان پارسائیان، از بهره برداری آن در هفته دولت خبر داد و بر ضرورت همکاری دانشگاه یزد در راستای تکمیل این طرح تاکید کرد.

شورای شهر یزد همچنان بر همکاری دانشگاه یزد برای واگذاری اراضی خود جهت تکمیل طرح شهیدان پارسائیان موسوم به جاده گازی اصرار و پافشاری دارد در حالی که مسئولان دانشگاه یزد پس از انکار هر گونه توافقی با شورا و شهرداری در این زمینه، اخیراً ساخت و ساز در این اراضی را آغاز کرده‌اند.

مسئولان دانشگاه یزد که شروطی را برای واگذاری این اراضی به شهرداری اعلام کرده بودند، اخیراً به دنبال اعلام عدم توافق در این خصوص، عملیات اجرایی یکسری طرحهای درون دانشگاهی را در این اراضی آغاز کرده‌اند تا آب پاکی را روی دست مدیران شهری در مورد واگذاری اراضی مذکور بریزند.

طرح‌های اخیر دانشگاه در این اراضی شامل ساخت تفرجگاه خانوادگی و اختصاصی دانشگاهیان و اجرای طرح معطل مانده رینگ دسترسی اراضی جنوبی و غربی دانشگاه یزد براساس طرح جامع دانشگاه و با هدف تکمیل دسترسی به اراضی ذخیره توسعه دانشگاه و ارتباط با اردوگاه فرهنگی کوهستان و خوابگاه‌های متاهلی است.

در عین حال «محمد علی اعتباری» رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به آماده بهره برداری بودن طرح شهیدان پارسائیان، اعلام کرده است؛ ضرورت دارد در راستای تکمیل طرح، دانشگاه یزد همکاری لازم را داشته باشد.

وی با بیان این که تاکنون برای طرح شهیدان پارسائیان با دو هزار و ۴۰۹ متر طول مسیر، ۴۶ میلیارد تومان هزینه شده است، گفته است؛ در مجموع ۵۸ هزار متر مربع در طرح شهیدان پارسائیان آسفالت انجام شده است.

اعتباری اضافه کرده است؛ در اجرای روشنایی آن نیز شهرداری و اداره برق به صورت مشارکتی قرار است، تأمین اعتبار کنند که در این خصوص مناقصات آن برگزار شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر با اشاره به این که به طور کلی تقریباً بلوار آماده بهره برداری است، اظهار کرده است؛ اما درخصوص محل اتصال آن لازم است با شرکت نفت و دانشگاه بحث و گفت‌وگو شود که این جلسات مشترک در حال برگزاریست.

یادآور می‌شود؛ طرح شهیدان پارسائیان، انتهای صفائیه را به انتهای آزادشهر از طریق بلوارهای دفاع مقدس، طراوت، ایرج افشار، شهیدان پارسائیان و بلوار سردار فلاح زاده به هم متصل می‌کند که در نتیجه بار ترافیکی هر دو منطقه کاهش خواهد یافت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..