امام جمعه بخش مرکزی یزد:

شکوه ماندگار عزاداری حسینی در سایه همدلی و ولایت‌پذیری

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: در سایه همدلی، دین‌مداری و ولایت‌پذیری مردم یزد، شکوه عزاداری‌های حسینی در یزد ماندگار شد.

به گزارش  یزدی نیوز آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نمازجمعه عاشورایی بخش مرکزی یزد با اشاره به اهمیت زیارت عاشورا اظهار داشت: زیارت عاشورا زیارتی عجیب و دارای ابعاد ارزشمند و مختلفی است زیرا از یک جهت حدیث قدسی محسوب می‌شود و از سوی دیگر

پر دشمن‌ترین زیارت در بین زیارات است و شرح‌های بسیاری نیز برای آن نوشته شده که به آثار و برکات ارزشمندی اشاره دارد.

وی عنوان کرد: محتوای عاطفی، حماسی، سیاسی، عبادی، اجتماعی و خانوادگی نیز در زیارت عاشورا وجود دارد و شکل و شمایل آن نیز استثنایی است زیرا دارای سجده است و ۱۰۰ لعن و ۱۰۰ سلام نیز به همراه دارد.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امسال در ماه محرم و دهه عاشورا حسینی، مسلمانان و شیعیان دو مصیبت دارند، یکی مصیبت عاشورا و کربلا که در جای خود جایگاه عظیمی دارد و دیگری هتک حرمت به قرآن مجید که اندوهی بر مسلمین آزاده جهان است.

محکومیت سکوت سازمان‌های بین المللی نسبت به آرمان‌های انسان‌های موحد

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به دلایلی که عده‌ای دست به چنین اقداماتی می‌زنند، افزود: سوال اینجاست که چرا این هتک حرمت صورت می‌گیرد و چه آثاری برای این هتک حرمت وجود دارد و چه کسانی هتک حرمت می‌کنند و چرا سازمان‌های بین المللی نسبت به آرمان‌های انسان‌های موحد به ویژه مسلمانان توجه ندارند.

مدرسی این هتک حرمت را محکوم کرد و از دولت‌ها و ملت‌هایی که در این زمینه و برای حفظ جایگاه و حرمت والای قرآن مجید با مسلمین همراهی کردند، قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از همه دست اندرکاران برگزاری مراسم ماه محرم اعم از مردم، هیئت‌های عزاداری، وعاظ، خطبا، مداحان، خیران و هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها و تکایا و صدا و سیما، فعالان رسانه‌ای و مجازی و نیروهای امنیتی به ویژه نیروی انتظامی که دست به دست هم داده‌اند و در برپایی آئین عزاداری حسینی ایفای نقش کرده‌اند تا شکوهی ماندگار را در سایه همدلی و دین‌مداری و ولایت پذیری رقم بزنند، قدردانی کرد.

تجلی صفات امام حسین (ع) در عاشورا

مدرسی تاکید کرد: اگر گفته می‌شود که امام حسین (ع) مصباح الهدی و صفینه النجاة هستند و اگر گفته می‌شود امام حسین (ع) داعی الله هستند، بیشترین تجلی این موارد در عاشورای حسینی است.

وی یادآور شد: در طول تاریخ ۲۵۰ ساله امامت تشیع، فراز و نشیب‌های زیادی داریم و این تاریخ برای ما الگوست و باید در شرایط زمانی خاص از این الگو استفاده کنیم.

مدرسی ادامه داد: اهل بیت (ع) گاهی زندان داشتند، گاهی همراهی داشتند، گاهی صلح داشتند و علمای شیعه نیز نسبت به این الگوها حساس بوده اند و الگوبرداری می‌کردند، گاهی در مقابل اتفاقات می‌ایستادند، گاهی سکوت می‌کردند، گاهی فقط کار فرهنگی می‌کردند، گاهی مشورت می‌دادند و گاهی با آنها نظیر زمان صفویه، همراهی می‌کردند.

وی تصریح کرد: اما امروزه بر اساس تکلیف عالمان شیعه، حکومتی تشکیل شده که طبق برخی از روایات با پرچم ایرانیان در دوران غیبت منطبق است.

وظایف انقلاب نسبت به ظهور امام عصر (عج)

مدرسی عنوان کرد: وظیفه این انقلاب نسبت به ظهور امام عصر (عج)، تهیه عده و عُده یعنی امکانات برای ظهور امام عصر (عج)، پرورش مدیران و افسران فداکار و اجرای ایجاد آمادگی ذهنی برای جهانیان و دفع شبهات و تذکراتی است که باید نسبت به خود و اطرافیانمان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر کوتاهی‌هایی هم وجود دارد به هر حال در زمان اهل بیت عصمت و طهارت نیز وجود داشته است از این جهت نباید نگران بود و لازم است با تمام قوا و نیت الهی در میدان‌های مختلف جامعه اسلامی حضور پیدا کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد یادآور شد: همه درد دل‌های به حق ما که امروز در دل مردم عزیز به ویژه جوانان است، در دل‌های روحانیت هم هست اعم از معیشت، گرانی، بروکراسی اداری، کاهش ارزش پول ملی، مالیات‌های خفه کننده برای بخشی از جامعه، مدیریت اتباع بیگانه و سایر موارد ریز و درشت که برخی از آنها را باید ما خود مردم نیز برای حل و فصل آن همراهی کنیم و برخی از آنها نیز نیازمند تبیین و توجیه هستند تا چرایی موضوعات مشخص شود.

وی تاکید کرد: بخشی از آن را نیز مدیران باید بپذیرند که کوتاهی‌هایی صورت گرفته و همراهی با مردم و همت برای حل مسائل نیز در دستور کار قرار گیرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..