انتخاب مدیرکل مدیریت بحران استان یزد به عنوان رئیس کارگروه مدیریت خشکسالی

محمد علی ملک زاده، به عنوان رئیس کارگروه مدیریت دانش خشکسالی ۵ استان انتخاب شد.

به گزارش یزدی نیوز در اولین نشست تخصصی مدیریت دانش خشکسالی منطقه‌ای استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد که به صورت وبینار برگزار شد مدیرکل مدیریت بحران استان یزد به عنوان رئیس کارگروه مدیریت دانش خشکسالی ۵ استان انتخاب شد.

محمد علی ملک زاده در این نشست ضمن بررسی کلی وضعیت استان یزد از دیدگاه خشکسالی و مدیریت منابع آبی بیان داشت: شاخص‌های خشکسالی و مقایسه‌ای می‌بایست با ۱۰ سال قبل از شروع خشکسالی صورت پذیرد.

وی گفت: انتقال تجربیات و درس آموخته‌های فی مابین در شرایط خاص و بحران‌ها می‌تواند فرصت مناسبی برای پیشگیری، آمادگی و کاهش آسیب پذیری در حوادث و سوانح باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد ادامه داد: استان یزد در موضوع بحران خشکسالی با استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی مشترک می‌باشد و تغییرات اقلیم این استان‌ها و اثرات سوء آن در مخاطرات نقش اساسی دارد و در اختیار قراردادن اطلاعات دقیق و استفاده از تجربیات فی مابین در حوادث و بحران‌های مختلف کمک می‌کند تصمیم گیری مناسبی داشته باشیم.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد استقرار دبیرخانه مرکزی مدیریت دانش خشکسالی در استان یزد، بر برگزاری کارگاه آموزشی در این زمینه تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد، ضمن بیان اینکه متاسفانه اکنون ۲۴ استان کشور درگیر بحران کم آبی هستند و خشکسالی کنونی، اتفاق خوبی را رقم نزده است گفت: در حوزه رفتار فردی در بحث مدیریت مصرف بهینه آب، باید اقدامات فرهنگی برای نهادینه شدن این مهم در دستور کار باشد.

در این نشست مدیران و مسئولان سایر استان‌ها نیز گزارشی از آخرین وضعیت خشکسالی و اقدامات پیشگیرانه جهت مدیریت این مخاطره را در منطقه خود ارائه کردند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..