امام جمعه یزد:

کمیسیون‌های مجلس باید شنوای نظرات افراد صاحب‌نظر باشند

امام جمعه یزد گفت: باید نظرات افراد صاحب‌نظر به طریقی به گوش کمیسیون‌های مجلس برسد تا این نظرات به نوعی کمک‌کننده دولت‌ها باشد.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری  در دیدار رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه نیاز است تا افراد صاحب‌نظر راهی برای بیان نظر خود داشته باشند، اظهار کرد: باید نظرات افراد صاحب‌نظر به طریقی به گوش کمیسیون‌های مجلس برسد تا این نظرات به نوعی کمک‌کننده دولت‌ها باشد.

وی افزود: بیان نظرات، تفکر در زمینه‌های مختلف و تقویت ایمان و تعقل از جمله مواردی است که می‌تواند در راستای پیشرفت کشور بسیار مؤثر باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت تفکر جمعی تصریح کرد: باید نقش تفکر در پیشبرد اهداف اجتماعی و کشور را برای مردم تبیین کنیم تا مردم و حتی مسئولان نسبت به این موضوع بیش از گذشته اهمیت بدهند.

وی افزود: تدین و تفکر به عنوان عناصر هویت‌بخش شناخته می‌شود و اهمیت هویت‌سازی در نسل جدید نباید نادیده گرفته شود.

آیت‌الله ناصری در ادامه گفت: هویت ایرانی-اسلامی در میان نسل جدید باید شناخته و گسترده شود، زیرا به دلیل گسترش اطلاعات در فضای مجازی، نسل جدید هویت واقعی خود را به درستی نمی‌شناسد.

وی افزود: اهمیت شناخت خوب از بد، تشخیص حق از باطل و…. از کارکردهای تعقل در مسائل مختلف است، بنابراین باید به جوانان خود کمک کنیم تا با تفکر و تعقل در زمینه‌های مختلف راه درست را انتخاب کند.

امام جمعه یزد گفت: باید مسئولان استانی و کشوری نیز در راهکاریابی برای مسائل و مشکلات بسیار تفکر کنند و در هنگام برخورد با مشکلات هوشمندانه عمل کنند.

دفاتر استانی پژوهش‌های مجلس در یزد برگزار می‌شود

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در این دیدار با اشاره به راه‌اندازی دفاتر استانی پژوهش‌های مجلس اظهار کرد: تدابیری اندیشیده شد تا در قالب اندیشکده‌هایی در استان‌ها، دفاتر استانی پژوهش‌های مجلس راه‌اندازی شود.

وی افزود: این اندیشکده‌ها به عنوان یک هسته مرکزی در استان است تا مسائل مهم استانی در این دفاتر مورد بحث قرار گیرد، بنابراین در تلاش هستیم با همکاری دانشگاه‌ها این اندیشکده‌ها به‌زودی راه‌اندازی شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..