استاندار یزد:

«یزد نوین» قطب تولید انرژی خورشیدی شود/ستاد تسهیل ویژه‌ای برای طرح‌های انرژی خورشیدی تشکیل شود

استاندار یزد تولید برق خورشیدی را یکی از اصلی‌ترین محورهای سند «یزد نوین» دانست و گفت: راه اندازی «شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی» به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان و تدوین بسته‌های تشویقی جهت جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در این حوزه با جدیت پیگیری خواهد شد.

«مهران فاطمی» در نشست هماهنگی مباحث مربوط به نیروگاه‌های خورشیدی استان که به منظور تصمیم‌گیری پیرامون برنامه‌های استان جهت تحقق چشم انداز تبدیل یزد به قطب تولید انرژی خورشیدی انجام شد، تولید برق خورشیدی را یکی از محورهای اساسی سند «یزد نوین» خواند و گفت: یزد در بهترین موقعیت جغرافیایی به لحاظ تابش و تعداد روز آفتابی قرار دارد به همین منظور تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق خورشیدی در استان هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه حوزه انرژی خورشیدی، حوزه‌ای تحولی و ثروت‌آفرین برای استان یزد است، اظهار کرد: در سند «یزد نوین» تولید سلول‌های خورشیدی، مزارع خورشیدی، ذخیره سازها، مزارع رمز ارز و فناوری‌های نوین مالی که آینده نظام پولی ما را دستخوش تغییر می کند، دیده شده است.

فاطمی در ادامه از برق به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه یاد کرد و گفت: فراهم سازی بسترهای سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان‌های کمتر برخوردار، مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

استاندار همچنین به برخی تعهدات صنایع استان در راستای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی اشاره و خاطرنشان کرد: باید برنامه زمان‌بندی ایجاد نیروگاه‌ها از صنایع دریافت و بر اجرای تعهدات در مهلت مقرر تاکید شود.

وی با تاکید بر این که اولویت واگذاری اراضی در شهرستان‌ها باید با مرتبط با مباحث انرژی خورشیدی باشد، خطاب به مسئولین حاضر در جلسه گفت: ظرف مدت یک هفته با واحدهای صنعتی هر شهرستان جلساتی برگزار و مدل ورود جدی آنها به این حوزه مشخص شود.

فاطمی با اشاره به موضوع راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی در استان یزد به عنوان یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، اظهار کرد: در راستای پیشبرد هر چه بهتر مسائل این طرح، مدل‌‍های مورد پیگیری استان های دیگر بررسی شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش بر تدوین بسته‌های تشویقی در استان جهت جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در حوزه انرژی خورشیدی تاکید کرد.

وی در ادامه با تاکید بر تهیه مدلی جهت مشارکت مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در امر تولید برق خورشیدی، گفت: در این صورت مددجویان تحت حمایت در استان، صاحب درآمد پایدار خواهند شد.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی در پایان با اشاره به حمایت ویژه از برنامه های استان در حوزه طرح‌های انرژی خورشیدی، گفت: ستاد تسهیل ویژه‌ای جهت بررسی مسائل فراروی اجرای طرح‌های این حوزه و تسریع در روند اجرای آنها تشکیل شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..