آغاز به کار سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان یزد

پوستر سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان یزد با حضور جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد در امور اقشار بسیج رونمایی شد.

سرهنگ «حمیدرضا محدث» جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد در امور اقشار بسیج در این مراسم که در سالن جلسات اقشار بسیج سپاه الغدیر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری دهه اول محرم، تصریح کرد: اهمیت و ضرورت کار رسانه امروز بر هیج کسی پوشیده نیست چرا که رسانه‌ها در عصر کنونی بیشترین تاثیرگذاری را بر افکار و باورها دارند و به دنبال تغییر باورها در جوامع شاهد تغییر در رفتارهای آنها نیز خواهیم بود.

وی این تغییر افکار از سوی رسانه‌ها را نه تنها در مردم بلکه تاثیرگذار بر تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران جوامع ذکر کرد و گفت: امروز دشمن در قالب جنگ ترکیبی وارد میدان شده و بیشترین تلاش خود را صرف تصویرسازی نادرست از جمهوری اسلامی کرده است.

وی مهمترین ابزار این تصویرسازی توسط دشمن را رسانه ذکر و اضافه کرد: رسانه‌های بیگانه در قالب این جنگ ترکیبی، ضمن بزرگ نمایش دادن دشمن، جمهوری اسلامی را ضعیف نشان داده و تلاش می‌کنند تا دستاوردهای انقلاب اسلامی دیده نشود.

محدث خبرنگاران را افسران خط مقدم این جنگ رسانه‌ای خواند و گفت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره‌های ابوذر که امسال شاهد برگزاری سومین دوره آن در استان یزد هستیم، پرداختن به راهبردهای جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه است که امیدواریم در این دوره از جشنواره به نحو شایسته‌ای به آنها پرداخته شود.

به گفته وی، دستاوردهای و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی باید در جامعه تبیین شود تا منجر به امیدآفرینی در بین مردم شود و حرکت جامعه به سمت سعادت شود.

وی یکی دیگر از رسالت‌های رسانه‌ها در کشورمان را خدمات رسانی به جامعه با پرداختن به مسائل مبتلا به متعدد، مطالبه‌گری از مسئولان مربوطه و ارائه راهکار برای رفع آنها جهت آسایش و رفاه مردم خواند و گفت: امروز با انبوهی از مسائل مواجه‌ایم لذا علاوه بر رسالت جهاد تبیین و امیدآفرینی باید به واقعیتها و مسائل مبتلا به جامعه مانند سبک زندگی، معیشت مردم، جوانی جمعی، تحقق شعار سال و نیز مسائل اجتماعی مانند اخلاق شهروندی، حجاب و عفاف اهتمام داشت.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر تاکید کرد: با تحقق این سه راهبرد به همت اهالی رسانه و گفتمان سازی در این حوزه قطعاً انقلاب اسلامی در گام سوم خود و ایجاد دولت اسلامی و سپردن تمام امور مردم به خود مردم متوقف نخواهد شد.

محدث در پایان بر رقابت سالم رسانه‌ها در مسیر تحقق سه راهبرد جهادتبین، امیدآفرینی و خدمات‌رسانی در قالب برگزاری این قبیل جشنواره‌ها و نیز منجر شدن این برنامه‌ها به خلاقیت و نوآوری روز افزون در حوزه رسانه تاکید کرد.

سرهنگ «علی محمد پارسائیان‌» مسئول بسیج رسانه یزد نیز با اشاره به برگزاری جشنواره ابوذر سال گذشته بافق به همت کانون بسیج رسانه این شهرستان و استقبال کشوری از این حرکت، ابراز امیدواری کرد که امسال شاهد برگزاری چند جشنواره شهرستانی به همن کانونهای بسیج رسانه و در سال آینده شاهد این اتفاق مبارک در سطح استانی و ملی باشیم.

وی محورهای جشنواره امسال را شعار سال، جهاد تبیین؛ پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، امید و نشاط آفرینی، خانواده، جامعه و فرزندآوری، سبک زندگی ایرانی اسلامی به اضافه دو محور استانی شامل «فرزندآوری و جمعیت» و «آب یزد» ذکر کرد.

پارسائیان قالب‌های جشنواره را نیز شامل گزارش تحقیقی و تحلیلی، گزارش خبری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدیویی، مستند و پادکست خواند.

وی در ادامه از راه‌اندازی شورای سیاستگذاری جشنواره ابوذر در مرکز استان با مشارکت تمام بخش‌ها خبر داد و گفت: تلاش داریم فراخوان جشنواره را اوایل آذرماه اعلام کنیم که براساس آن علاقمندان می‌توانند آثار خود را دهم دی‌ماه به سایت بسیج رسانه به آدرس YAZD.BASIJRASANEH.IR ارسال کنند.

پارسائیان خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره استانی اوائل دهه فجر برگزار و مرحله کشوری نیز نیمه دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی از مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در برگزاری سومین جشتنواره رسانه‌ای ابوذر در استان قدردانی کرد.

«امیررضا زاده» دبیر جشنواره نیز با اشاره به مشارکت ۶۰ درصد ظرفیت رسانه‌ای استان در دوره گذشته این جشنواره، اظهار کرد: طی دو دوره گذشته در مجموع ۵۳۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و داوری شده که این آمار در بین جشنواره‌های رسانه‌ای استان بی‌نظیر بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تدارک برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حوزه رسانه‌ به منظور ارتقای توانمندی‌های اهالی رسانه در حاشیه این دوره از جشنواره خبر داد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..