برخورداری کودکان استثنایی یزد از آموزشهای کانون پرورش فکری

بهره‌مندی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در کنار اعضای عادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چشم‌اندازی است که در راستای عدالت اجتماعی با اجرای تفاهم‌نامه همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی و کانون پرورش فکری استان یزد دنبال خواهد شد.

در این تفاهم‌نامه که در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش استثنایی به امضای طرفین رسید، مقرر شد در زمینه فراهم آوردن زمینه حضور کودکان و نوجوانان دارای آسیب‌های شنوایی، بینایی و معلولان جسمی و حرکتی در مراکز فراگیر کانون و در کنار دیگر دانش‌آموزان کانون و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی آنان از طریق غنی‌سازی اوقات فراغت تلاش شود.

«سرور همتی» رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد، می‌توان زمینه‌ی شکوفایی و بروز توانمندی‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را فراهم ساخت تا با شناخت مهارت‌های خود بتوانند بهتر در مسیر پیشرفت شغلی قرار گیرند و در آمدزایی کنند.

«عالیه قوامی» مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با اشاره به متن تفاهم‌نامه گفت: زمینه‌ی حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، در کنار سایر اعضای کانون، باید با یک برنامه ریزی هدفمند صورت بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در فصل جدید همکاری با اقدامات موثر و برنامه ریزی هدفمند،محدودیت‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه جبران شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..