امام جمعه یزد:

واردات نهاده‌های دامی تنها یک مُسکن برای استان است

امام جمعه یزد گفت: واردات نهاده‌های دامی تنها یک مُسکن است و نمی‌تواند در طولانی‌مدت به بهبود شرایط در استان کمک کند.

آیت‌الله “محمدرضا ناصری” در دیدار نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اهمیت تامین نهاده‌های دامی از سوی هر استان، اظهار کرد: هر استان باید در زمینه تولید نهاده‌های دامی خود تلاش کند تا به خودکفایی برسد.

وی افزود: نباید در زمینه تولید نهاده‌های دامی افراد تولیدکننده تنها سود و منفعت خود را در نظر بگیرند، زیرا مسئله تامین نهاده‌های دامی یک موضوع ضروری در استان و حتی کشور است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه خودکفایی در زمینه خوراک دام از نظر اقتصادی برای کشور و استان بسیار کمک‌کننده است، گفت: هزاران هکتار زمین در کشور که توانایی تولید نهاده‌های دامی را دارند بلا استفاده رها شدند که اگر هر کدام از این زمین‌ها به زیر کشت بروند آورده اقتصادی بسیاری برای کشاورزان استان خواهد داشت.

وی افزود: واردات نهاده‌های دامی تنها یک مُسکن برای استان است و نمی‌تواند در طولانی‌مدت به بهبود شرایط کمک کند.

ناصری با بیان اینکه خودکفایی در نهاده‌های دامی نیازمند یک اقدام جهادی است، افزود: در این زمینه نیاز به همت بلند جهاد کشاورزی است تا با یک حرکت جهادی در راستای تولید نهاده‌های دامی دست به یک اقدام بزرگ بزند.

وی افزود: صنعت کشاورزی در ابتدا باید از سوی جهاد کشاورزی و سپس سایر دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد تا خودکفایی در بسیاری از محصولات کشاورزی عملی شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: استان یزد در زمینه تولید نهاده‌های دامی می‌تواند به عنوان استان پیشرو مطرح شود و حتی به سایر استان‌ها نیز نهاده‌های دامی صادر کند.

ناصری با بیان اینکه نیاز است دانش استان در زمینه کشاورزی با علم دنیا به‌روز شود، اظهار کرد: برای بهبود وضعیت استان در زمینه‌های کشاورزی و ….. نیاز است به صورت دانش‌بنیان و همراه با علم دنیا حرکت کنیم تا بتوانیم مسائل مختلف در زمینه نهاده‌های دامی در استان و حتی کشور را حل کنیم.

حجت الاسلام “اکبرزاده” نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان نیز در این دیدار با بیان اینکه نیاز استان یزد در زمینه نهاده‌های دامی ۴۰۰ هزار تن است، گفت: به علت اینکه استان یزد قدرت تامین نهاده‌های دامی را به صورت خودکفا ندارد، نیاز استان به نهاده‌های دامی بسیار بیشتر از سایر استان‌هاست و نیاز به پشتیبانی و حمایت کامل از سوی سایر دستگاه‌های ذی‌ربط استان از جهادکشاورزی در راستای تولید نهاده‌های دامی را دارد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..