اجرای طرح الگویی تربیت ۴۰۰۰ حافظ قرآن در یزد

استاندار یزد با اشاره به نقش حمایتی مدیریت استان در توسعه فعالیت‌های قرآنی، گفت: طرح تربیت ۴۰۰۰ حافظ قرآن کریم به نیت ۴۰۰۰ شهید استان یک طرح الگویی محسوب می‌شود که تاکنون در کشور سابقه نداشته است.

«مهران فاطمی» در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان برگزار شد، با بیان این که قرآن، نقشه راه زندگی انسان‌هاست، گفت: قرآن باید در متن زندگی و برنامه‌ریزی‌های ما قرار داشته و نباید در جامعه مهجور واقع شود.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی دقیق در راستای توسعه فعالیت‌های مختلف قرآنی در استان، تصریح کرد: تمام مسائل مربوط به حوزه‌های قرآنی از حفظ و تلاوت تا تفسیر و مفاهیم و تربیت نخبگان قرآنی و حمایت از آنها باید در دستور کار دستگاه‌های مرتبط با این بخش قرار گیرد.

فاطمی با تاکید بر این که بخش مردم نهاد و مردمی در راس اجرای طرح‌های قرآنی استان قرار گیرند، گفت: نقش مدیریت استان باید حمایت، هدایت و توسعه فعالیت‌های قرآنی باشد و دستگاه‌های مربوطه نیز تمامی منابع خود را در اختیار فعالان این بخش قرار دهند.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از وجود طرح‌های شاخص در حوزه فعالیت‌های قرآنی در استان، خاطرنشان کرد: طرح تربیت ۴۰۰۰ حافظ قرآن کریم به نیت ۴۰۰۰ شهید استان، یک طرح الگویی محسوب می‌شود که تاکنون در هیچ کجای کشور سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر مسئولان اتحادیه موسسات قرآنی استان کار خود را آغاز و قریب به چهار هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی با اشاره به تامین منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای طرح مذکور در استان، ابراز امیدواری کرد با اجرای موفق این طرح بزرگ در یک افق چهار ساله و تربیت حافظانی آگاه به مفاهیم و سبک زندگی قرآنی شاهد نورانیت بیشتر فضای معنوی استان دارالعباده یزد باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..