هوشمندسازی رصد بازار در یزد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از هوشمندسازی رصد بازار و عملیات بازرسی برای اولین بار در شهرستان یزد خبر داد.

«محمدعلی حاتمی‌زاده» در نشست هماهنگی تنظیم بازار و بررسی مسائل و مشکلات موجود، ضمن اعلام این خبر، وظیفه مهم جهادکشاورزی در امنیت غذایی را یادآور شد و تاکید کرد: اساس عملیات بازرسی، پیشگیری است و بازرسان در زمان‌های حساس و بحرانی جامعه، نقش مهمی دارند.

وی اضافه کرد: اقداماتی از جمله کلاس‌های آموزشی و ترویج استانداردهای حرفه‌ای و اخلاقی، تشویق رقابت سالم و تشدید نظارت با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌ها و هوشمندسازی رصد بازار را برای دستیابی به بازار عادلانه و کارآمد ضروری است.

«مجتبی آغاز» مدیر توسعه بازرگانی این سازمان نیز به آموزش روش کار با اپلیکیشن طراحی شده برای افزایش سرعت و دقت در عملیات بازرسی بازار پرداخت و به کارگیری این سامانه را در تسهیل پایش و رصد و شناسایی تخلفات بازار و کاهش تخلف ها موثر دانست.

این در حالیست که «مهران فاطمی» استاندار یزد نیز اواخر هفته گذشته بر ضرورت تشدید نظارت‌ها جهت تعیین وضعیت بازار و بهره‌گیری از سامانه های نوین در این حوزه تاکید کرد.

وی که در کارگروه تنظیم بازار استان سخن می‌گفت: افزود: بخشی از ماموریت تحقق شعار سال بر عهده کارگروه تنظیم بازار استان است لذا باید وضعیت قیمت و موجودی کلیه گروه‌های کالایی مشمول طرح تنظیم بازار به صورت مستمر و جدی‌تر بررسی و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

استاندار به برخی اشکالات موجود در شبکه توزیع اقلام اشاره و بر انجام اصلاحات لازم و توجه بیش از پیش بر شبکه توزیع مویرگی تاکید و خاطرنشان کرد: سازوکارهایی به منظور افزایش دقت در نظارت‌ها تعریف و اجرایی خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..