همایش شیرخوارگان حسینی در ۵۰۰ نقطه استان یزد برگزار شد

همزمان با سومین روز از ماه محرم، همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه در ۵۰۰ مسجد و حسینیه‌ استان یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، در این مراسم‌های معنوی شیرخوارگان به عشق طفل شیرخوار دشت نینوا لباس سربازی حضرت را بر تن کرده و با لالایی‌های رباب برای طفل شش ماهه‌اش همنوا شدند.

این مراسم‌ها در همه مناطق مختلف استان و همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده مادران و فرزندان خردسال آنها در سطح مساجد، تکایا و حسینیه‌های مختلف یزد و سایر مناطق برگزار شد.

از جمله مراکزی که این همایش به صورت پررنگ برگزار شد در مرکز استان در حسینیه سیدمحمدآقا واقع در خیابان انقلاب شهرستان یزد بود که به نحو باشکوه و همراه با برنامه‌های مذهبی انجام شد.

همچنین امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: جهاد تبیین امروز رسالت اصلی است که باید برای تحقق اهداف حضرت امام حسین (ع) و شهدای کربلا بیش از گذشته باید در محرم و صفر بهره گرفت.

حجت‌الاسلام سید محمد کاظم مدرسی در این مراسم افزود: باید فرهنگ ایثار و شهادت با برنامه‌های مذهبی و فرهنگی بین نسل جوان ترویج شود و برگزاری همایش شیرخوارگان جزو برنامه‌های ماندگار است.

در این همایش که به همت هیات رزمندگان اسلام استان یزد برگزار شد تعدادی از مداحان کشوری و استانی در سوگ حضرت علی اصغر (ع) مرثیه سرایی و نوحه خوانی کردند.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..