امام جمعه موقت یزد:

اهانت به قران حاصل ابتذال در کشورهای به اصلاح متمدن اروپایی است

امام جمعه موقت یزد سرافرازی و استواری امروز جمهوری اسلامی را به برکت عاشورا خواند و با اشاره به تلاش رسمی و غیررسمی دشمن برای ضربه زدن به ارزشهای اسلامی،‌ اهانت به قران کریم را حاصل ابتذال در کشورهای به اصطلاح متمدن اروپایی دانست.

آیت الله «سید محمدرضا مدرسی» در خطبه‌های نماز جمعه روز ۳۰ تیرماه شهر یزد که در در مسجد ملااسماعیل این شهر اقامه شد، نمازگزاران را به تقوی الهی توصیه کرد و مهمترین مصداق تقوی را سخن درست و استوار گفتن نام برد و گفت: خداوند در قران کریم می‌فرماید گناهان و اعمال کسانی که سخن صحیح و استوار بیان می‌کنند را اصلاح خواهد کرد.

وی با اشاره به ایام عزاداری سید الشهدا(ع)‌در دهه اول محرم اشاره و عنوان کرد: این آیه کریمه را باید در مورد عزاداری سید الشهدا(ع) مورد توجه قرار دهیم چرا که این ایام و فداکاری امام حسین(ع) و اهال بیت ایشان و اصحابشان مشعل فروزان، رود خروشان و جریان پوینده و پاینده‌ای است که باید جوامع بشری را تا پهنه قیامت و حتی در قیامت راهنمایی و پشتیبانی کند.

خطیب جمعه یزد بر رعایت خلوص در عزاداری‌های سیدالشهدا(ع) تاکید کرد و گفت: هدف سیدالشهدا(ع)‌ از این حرکت عظیم در نامه مکتوب ایشان به محمد حنفیه، اصلاح امت جدشان(ص) و امر به معروف و نهی از منکر قید شده است.

وی امر به معروف حضرت اباعبدالله(ع) را حرکت در مسیر و براساس سیره پیامبر اکرم(ص) خواند و گفت: عزاداران سید الشهدا(ع)‌نیز باید در این مسیر تلاش کنند و در این مسیر خلوص نیت داشته باشند.

آیت الله مدرسی خاطرنشان کرد: سخنرانان و مداحان و مرثیه سرایان باید با سخنان استوار و پشتوانه‌دار در این مراسم‌ها و مجالس مدح و مرثیه بخوانند و شنوندگان توجه کنند که این سخنان از موازین الهی دور نشود.

وی با تاکید بر اقامه نماز در وقت آن طی این مجالس به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا، گفت: مفاد نوحه‌ها باید مطابق با موازین اسلامی باشد.

وی سرافرازی و استواری امروز جمهوری اسلامی را به برکت عاشورا و فداکاری‌های سیدالشهدا و اصحابشان و عزاداری‌ها و تبعیت‌های این امت مسلمان خواند و گفت: دشمن تلاش دارد که رسمی و غیررسمی این ارزشها را از مردم مسلمان ما بگیرد و عاشورا که خروش علیه یزید و یزیدیان و هرکسی که ظالم است را از ما گرفته و آن را تهی کند.

آیت الله مدرسی افزود: دشمن از هر روزنه‌ای برای نفوذ و ضربه زدن به ارزشهای اسلامی و تشیع استفاده می‌کند تا به کشورمان ضربه بزند.

وی به اشاره به ابتذال کشورهای به اصطلاح متمدن اروپایی که رسماً به اسم آزادی بیان اقدام به اهانت به قران کریم می‌کنند، اظهار کرد:‌ اگر این کشورها واقعاً مدافع اعلامیه حقوق بشر هستند چرا مفاد این اعلامیه که در آن مذاهب و ادیان مورد احترام دانسته شده را رعایت نمی‌کنند؟ آیا این آزادی بیان است که قران کریم را که در ان امر به عدل و احسان شده است، می‌سوزانید؟

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: قطعاً‌ این کشورها به دنبال ترویج فساد و فحشا و تجاوز به حقوق ملتها و دارای همان روحیه صلیبی هستند که صد سال جنگ خانمان سوز را بین مسلمانان و اروپا شعله‌ور نگه داشتند و جمهوری اسلامی این فریبکاری‌ها را فاش کرده است.

آیت الله مدرسی در پایان نیز با اشاره به سالروز عملیات مرصاد و خنثی شدن توطئه منافقین، یاد و خاطره شهدای این عملیات را گرامی داشت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..