آسفالت پنج کیلومتر ابتدایی محور بافق- یزد آغاز شد

به گزارش یزدی نیوزفرماندار بافق از آغاز عملیات اجرایی آسفالت پنج کیلومتر اول جاده بافق – یزد خبر داد و گفت این محور تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

سید مهدی طلایی مقدم  اظهار داشت: روسازی این قطعه قبلا توسط ماشین آلات شرکت سنگ آهن مرکزی بافق انجام شده و اکنون کار پخش آسفالت آن از سوی اداره راه و شهرسازی اغاز شده است.
فرماندار بافق هزینه اجرای عملیات آسفالت پنج کیلومتر را بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این رقم از محل اعتبارات مصوب مدیریت راه و شهرسازی استان یزد تامین و پرداخت می شود.
وی خاطر نشان کرد: پس از اتمام عملیات اجرایی آسفالت پنج کیلومتر مذکور، قطعه دیگری به طول ۱۲ متر آغاز خواهد شد تا آمار تصادفات به همین نسبت کاهش یابد.
طلایی مقدم با بیان اینکه ابنیه فنی ۴۲ کیلومتر باقی مانده جاده بافق- یزد به اتمام رسیده افزود:ساخت پل رودخانه شور به خاطر عریض بودن و داشتن مشکلات خاص خود همچنان باقی مانده است.
وی، موقعیت این پل را در مسیر پنج کیلومتر در حال آسفالت عنوان کرد و گفت: چون ساخت ابنیه فنی پل رودخانه شور زمان بر است مقرر شده فعلا به صورت آبنما این قطعه تکمیل و آماده تردد خودروها شود.
این مسوول با یاد آوری اینکه محور مهم و حیاتی یزد- بافق تا انتهای سالجاری به بهره برداری می رسد گفت: برای تکمیل و دو بانده سازی این محور اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال لازم است.
طلایی مقدم ، سفر اخیر استاندار یزد به بافق را متذکر شد و افزود: در این سفر برای تامین ۱۰۰ درصدی اعتبار مورد نیاز محور یزد- بافق از سوی میر محمدی قول مساعد داده شد.
دوبانده سازی جاده یزد – بافق به طول ۱۱۰ کیلومتر دارای دو مصوبه سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است اما با این وجود از سال ۸۶ تا کنون فقط بالغ بر ۶۰ کیلو متر این محور آماده شده و تردد در آن جریان دارد.
از سال گذشته به ویژه پنج ماه نخست امسال اکثریت تصادفات جاده ای در قطعه پایانی این محور که هنوز دوطرفه است ، رخ داده و بومی ها این قطعه را جاده مرگ می خوانند.
بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلومتری یزد قرار دارد.
منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..